شناسه خبر : 33358

رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات دومین روز هفته

رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات دومین روز هفته

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۱۰ اردیبهشت) با ۴۰ هزار و ۸۲۱ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۴۷۹ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۱۵ هزار و ۵۶۶ واحد افزایش به ۸۱۶ هزار و ۵۲۷ واحد و شاخص قیمت با ۹ هزار و ۱۷۵ واحد رشد به ۴۸۱ هزار و ۲۹۴ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۲۳ میلیارد و ۷۶۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۸۴ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال معامله شد.

فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۷۰۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۶۸۷ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲ هزار و ۵۴۹ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۴۹۹ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۲۲۰ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۱۸۰ واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۱۷۵ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

همچنین آلومینیوم ایران (فایرا) با ۲۳۳ واحد، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۲۲۹ واحد، فجر انرژی خلیج فارس (بفجر) با ۱۸۷ واحد و پتروشیمی شازند (شاراک) با ۱۸۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) و ملی صنایع مس ایران (فملی) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۷۲ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۰ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۵۸۳ واحد افزایش داشت و به ۳۰ هزار و ۹۵۴ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۹ میلیارد و ۴۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۵۹۳ هزار و ۲۹۹ نوبت بود.

سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پلیمر آریاساسول (آریا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) و نفت ایرانول (فغدیر)‌ با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

ارسال نظر