شناسه خبر : 30626

۳۰ درصد از جایگاه‌های سی‌ان‌جی به دلیل افت فشار گاز فعالیت خود را تعطیل کردند

۳۰ درصد از جایگاه‌های سی‌ان‌جی به دلیل افت فشار گاز فعالیت خود را تعطیل کردند

رئیس انجمن صنفی سی ان جی گفت: در حال حاضر فعالیت تعدادی از جایگاه‌های سی‌ان‌جی متوقف شده که این موضوع خسارت بسیار زیادی را به جایگاه‌ها و اقتصاد کشور تحمیل کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، محسن جوهری، با بیان اینکه در روزهای اخیر حدود ۳۰ درصد از جایگاه‌های سی‌ان‌جی به دلیل افت فشار ومدیریت مصرف گاز فعالیت خود را تعطیل کرده‌اند، اظهار کرد: با توجه به افزایش مصرف روزانه حدود ۷میلیون لیتر بنزین در روزهای اخیر، زیان ناشی از تعطیلی جایگاه‌ها به اقتصاد کشور روزانه حدود ۷ میلیون دلار برآورد می شود که این موضوع نشان دهنده اهمیت سوخت سی ان جی در سبد سوخت کشور است.

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه تعطیلی جایگاه‌ها به دلیل شرایط حاکم در کشور و جبران کمبود گاز بوده، تقاضا داریم وزارت نفت خسارت تعطیلی جایگاه‌ها را پرداخت کند.

رئیس انجمن صنفی سی ان جی افزود: از وزارت نفت انتظار داریم مشابه اقدام مناسبی که در پرداخت قبوض گاز و برق شهرهای شمال شرقی کشور انجام شد، خسارات وارده به جایگاه‌های سی‌ان‌جی کشور نیز که در روزهای اخیر تعطیل شده اند را پرداخت کند.

جوهری با تاکید بر اینکه در این مدت جایگاه‌های سی‌ان‌جی متحمل خسارت زیادی شدند، گفت: باتوجه به اینکه جایگاه‌های سی‌ان‌جی با مشکلات زیادی درگیر هستند، تعطیلی این جایگاه‌ها موجب افزایش زیان انباشته آنها شده است.

وی با اشاره به میزان خسارت جایگاه‌ها گفت: میزان خسارت جایگاه‌ها بسته به میزان تعطیلی آنها متفاوت است. در این بین فعالیت جایگاه‌های چند استان کشور چندین روز به صورت کامل متوقف شده که این جایگاه‌ها خسارت بیشتری را متحمل شده‌اند. البته تعطیلی جایگاه‌ها در سایر استان‌ها مقطعی بوده است و با توجه سهم حدود ۲ درصدی جایگاههای سی ان جی از گاز مصرفی روزانه کشور انتظار داریم وزارت نفت تدابیر لازم جهت جلوگیری از ادامه روند قطعی گاز جایگاه‌ها را اتخاذ کند.

رئیس انجمن صنفی سی ان جی با بیان اینکه با تعطیلی یک جایگاه سی‌ان‌جی خسارت زیادی تحمیل می‌شود، گفت: جایگاه های سی‌ان‌جی همانند یک پالایشگاه کوچک هستند که راه‌اندازی مجدد آن‌ها بعد از مدتی تعطیلی هزینه‌های اضافه بر سازمانی را تحمیل می‌کند. ممکن است بر اثر تعطیلی، برخی قطعات آسیب دیده باشند و تعویض این قطعات و سرویس های لازم نیز زیان جایگاه‌ها را مضاعف خواهد کرد.

 

ارسال نظر