شناسه خبر : 28406

میزان مالیات وصول شده روزانه ۱۲۵۴ میلیارد تومان

میزان مالیات وصول شده روزانه 1254 میلیارد تومان

از ۴۵۴ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی تکلیف شده درقانون بودجه سال‌جاری، بیش از ۲۷۰ هزار میلیارد تومان تا پایان هفت ماهه امسال وصول شده، رقمی که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش چابک آنلاین، بدین ترتیب به طور متوسط هر ماه بیش از 38.5 هزار میلیارد تومان ازابتدای سال تا پایان مهرماه 1401، مالیات وصول شده است.

این درحالی است که در هفت ماهه سال گذشته ماهانه و به طور متوسط 23.8 هزار میلیارد تومان مالیات دریافت شده  که نشان از افزایش 14.7 هزار میلیارد تومانی وصول مالیات در هرماه در سال‌جاری دارد.

با درنظرگرفتن میانگین روزانه وصول مالیات در سال‌جاری نیز اعداد و ارقام حاکی از ثبت رکورد وصول بیش از هزار و 254 میلیارد تومان است، اما در مدت مشابه سال گذشته این رقم بیش از 771 میلیارد تومان بوده است که 483 میلیارد تومان کمتر از امسال است.

رشد ۶۳ درصدی درآمدهای مالیاتی در ۷ماه امسال

همانگونه که اشاره شد درآمدهای مالیاتی درهفت ماهه امسال درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۶۳ درصدی داشته است.

درحالی که مجموع درآمد مالیات‌های مستقیم و کالا و خدمات درهفت ماه سال گذشته ۱۶۶ هزار و ۶۹۹ میلیارد تومان بود امسال به ۲۷۰ هزار و ۹۰۱ میلیارد تومان رسید.

 درهمین خصوص مهدی موحدی رئیس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرده است، در قانون بودجه ۱۴۰۱ تا مهرماه، ۲۶۵ هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان مالیات پیش‌بینی شده بود که با افزایش وصول درآمدهای مالیاتی در این بخش شاهد تحقق ۱۰۲ درصدی آن هستیم.

 

ارسال نظر