شناسه خبر : 28311

انتقاد معاون وزیر راه و شهرسازی از خدمات حوزه ریلی

انتقاد معاون وزیر راه و شهرسازی از خدمات حوزه ریلی

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: پنج سال از شروع برنامه ششم توسعه می‌گذرد، اما ارتقای خدمات در حوزه ریلی در حد انتظار نیست و دولت سیزدهم برای جبران این عقب‌ماندگی به‌صورت ویژه تلاش می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، سید میعاد صالحی مدیرعامل راه‌آهن در مراسم راه‌اندازی قطار مسافری از مبدا سمنان، دامغان و شاهرود به مقصد مشهد مقدس در ایستگاه راه‌آهن سمنان، گفت: راه‌آهن در دو بخش باری و مسافری فعالیت دارد که بخش باری حوزه ترانزیتی را هم شامل می‌شود و بخش مسافری بخشی است که مردم بیشتر با آن سروکار دارند و در واقع ویترین صنعت ریلی است.

وی با اشاره به وضعیت اقتصاد ضعیف صنعت ریلی در سال‌های اخیر و همچنین بیماری کرونا که موجب عدم توسعه صنعت ریلی به ویژه در حوزه مسافری شده بود، بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تقویت راه‌آهن در دستور کار قرار گرفت، ولی متاسفانه در چند سال‌ اخیر، لکوموتیوهای زیادی، تعمیرنشده باقی مانده و نوسازی لکوموتیوها نیز انجام نشده بود، همچنین بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران قطعات فنی بخش لکوموتیو وجود داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بند ۲۴ و ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه افزود: پنج سال از شروع برنامه ششم توسعه می‌گذرد، اما ارتقای خدمات در حوزه ریلی در حد انتظار نیست و دولت سیزدهم برای جبران این عقب‌ماندگی به‌صورت ویژه تلاش می‌کند.

صالحی ادامه داد: تلاش کردیم که وضعیت را بهبود دهیم و به لطف پروردگار و تلاش همکاران در ستاد و مناطق، طی چهار ماهه اول امسال، رکورد ۱۰ ساله جابجایی مسافر را شکستیم. در دوران پساکرونا استان‌های متعددی متقاضی توسعه قطارهای مسافری به‌ویژه به مقصد مشهد مقدس هستند و استان سمنان نیز یکی از این متقاضیان بود.

وی درباره قطار مورد بهره‌برداری گفت: این قطار شامل واگن‌های ۴ تخته چهار ستاره و ۶ تخته بوده و با قیمت مناسب و زمان مطلوب، مسافران را از مبدا سمنان، دامغان و شاهرود به مشهد مقدس و بالعکس جابجا می‌کند. تداوم قطار مسافری سمنان، دامغان و شاهرود به مشهد مقدس و برعکس، منوط به استقبال شهروندان و ضریب اشغال مناسب است. به دنبال مطالبات مردم و مسئولین و نمایندگان مجلس، علی‌رغم محدودیت‌های موجود، همانطور که وعده کردیم این کار انجام شد و امروز شاهد خدمت‌رسانی به زائران هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر امیدآفرینی در جامعه با رفع مشکلات و پاسخ به مطالبات مردمی، تصریح کرد: با اصلاح قوانین، کاهش بوروکراسی و همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد. اگرچه تحریم‌های خارجی در ایجاد مشکلات کشور نقش دارد، ولی تحریم‌های داخلی، اثر به مراتب بیشتری دارد و خود عامل ۹۰ درصد مشکلات است که با همراهی و همدلی در دولت سیزدهم، برای رفع این مشکلات تلاش می‌شود.

 حرکت قطار محلی سمنان- دامغان- شاهرود به مقصد مشهد مقدس از روز پنجشنبه ۲۸ مهرماه آغاز شد. حرکت این قطار همه روزه ساعت ١٠ و ٣٥ دقیقه صبح از ایستگاه سمنان آغاز می‌شود و در ایستگاه دامغان و ایستگاه شاهرود برای سوار شدن مسافران، توقف دارد. ساعت ورود این قطار به مشهد مقدس ١٨ و ٣٠ دقیقه است و بازگشت قطار از مشهد ساعت ٢٣ و ٤٠ دقیقه خواهد بود.

ارسال نظر