شناسه خبر : 27574

اختصاصی چابک آنلاین؛

الکترونیکی شدن صدور پروانه ساختمانی از فساد اداری پیشگیری می کند

الکترونیکی شدن صدور پروانه ساختمانی از فساد اداری پیشگیری می کند

یک عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز،دررابطه با الکترونیکی شدن فرایند صدور پروانه های ساختمانی در برخی استانهای کشور، اظهار کرد: برخی مراحل فرایند صدور مجوزهای ساختمانی در مرکز استان البرز پس از شیوع بیماری کووید ۱۹ به صورت الکترونیکی انجام میشد و در حال حاضر قرار بر این است که تمامی مراحل این فرایند به صورت الکترونیکی صورت بگیرد .

چابک آنلاین، شراره عبازاده، علی اسماعیلی سیکارودی، در گفتگو با چابک آنلاین، افزود: در حال حاضر ارتباط سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز با شهرداری های کرج درزمینه صدور مجوز ساخت به صورت الکترونیکی است و بسیاری از خدمات صدور پروانه ساختمانی ازجمله تبادل معرفی نامه ها در سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها به صورت الکترونیکی صورت می گیرد .

وی، ادامه داد: بخشی از فرایند صدور پروانه های های ساختمانی که در حوزه مسئولیت شهرداری است، به صورت الکترونیکی انجام می شود و در سازمان نظام مهندسی ساختمان  نیز ارسال برگه تقاضا از سوی مهندسین و ارسال نقشه ها به صورت الکترونیکی صورت می گیرد.

به گفته عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان البرز، مرحله ارسال و تایید نقشه ها در شهرداری های استان به صورت کاغذی صورت می گرفت که با الکترونیکی شدن این مرحله و تبادل الکترونیکی نقشه ها بین شهرداری و نظام مهندسی ساختمان  ، فرایند صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی تکمیل خواهد شد.

اسماعیلی سیکارودی، بااشاره به مزیت هایی که صدور پروانه ساخت به صورت الکترونیکی می تواند داشته باشد، گفت: اجرای فرایند صدور مجوز ساخت به صورت اینترنتی علاوه بر اینکه صدور فرایند پروانه را سرعت می بخشد و مراجعه ارباب رجوع را کاهش می دهد،از فساد اداری نیز پیشگیری می کند .

وی، خاطر نشان کرد: اختلالات الکترونیکی یکی از معایبی است که به نظر می رسد در روند صدوراینترنتی پروانه ساختمانی مشکل ایجاد کند .

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز، با بیان اینکه موضوع دو نقشه ای  در صنعت ساختمان البرز وجود دارد،گفت که موضوع مهم دیگری  که  طرح آن آماده است و اجرای آن درحال پیگیری از سوی شهرداری هاست ، بحث دو نقشه ای در فرایند صدور پروانه ساختمانی است که براین اساس تهیه نقشه ساختمانی در مرحله اول اخذ پروانه از سوی شهرداری حذف خواهد شد و در این زمینه با استاندار هماهنگی  لازم صورت گرفته است.

 

ارسال نظر