شناسه خبر : 27539

جهش تولید در ایتالیا

جهش تولید در ایتالیا

تولیدات صنعت ایتالیا در ماه اگوست جهش غافلگیرکننده‌ای را به ثبت رساند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، داده‌ها نشان داد که تولید صنعتی ایتالیایی بسیار قوی‌تر از حد انتظار بود و ۲.۳ درصد نسبت به ماه قبل جهش داشت اما میانگین چرخشی سه ماهه منفی باقی ماند. نظرسنجی رویترز از ۲۰ تحلیلگر به افزایش ۰.۲ درصدی در ماه اگوست اشاره کرده است.

موسسه ملی آمار ایتالیا، داده‌های ماه جولای را به طور جزئی اصلاح کرد تا نشان‌دهنده افزایش ۰.۵ درصدی باشد که در ابتدا ۰.۴ درصد گزارش شده بود. این موسسه گفت: تولید صنعتی در دوره ژوئن تا آگوست، با وجود جهش ماه اگوست، همچنان ۱.۲ درصد در مقایسه با سه ماه منتهی به ماه مه کاهش داشت.

موسسه ملی آمار ایتالیا اعلام کرد که تولید صنعتی در سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو در ماه آگوست ۲.۹ درصد افزایش داشته که درپی کاهش ۱.۳ درصدی در ماه جولای است. اگوست شاهد افزایش ماهانه در تولید کالاهای مصرفی، کالاهای سرمایه‌گذاری و کالاهای واسطه‌ای بود، در حالی که محصولات انرژی کاهش یافت.

اقتصاد ایتالیا در سه ماهه دوم نسبت به سه ماه گذشته رشد قوی ۱.۱ درصدی داشته است اما داده‌های جدیدتر به کاهش شدید رشد اشاره کرده است زیرا شرکت‌ها و خانواده‌ها با تورم بالا و افزایش هزینه‌های انرژی مقابله می‌کنند. ماه گذشته وزارت خزانه‌داری پیش‌بینی کرد که تولید ناخالص داخلی احتمالا در سه ماهه سوم کاهش یافته و در سه ماهه چهارم و در سه ماهه اول سال آینده به کاهش ادامه خواهد داد.

 

ارسال نظر