شناسه خبر : 26925

آغاز فصل تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی برای تامین برق تابستان ۱۴۰۲

آغاز فصل تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی برای تامین برق تابستان ۱۴۰۲

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: برای تامین برق پایدار تابستان سال آینده حدود ۱۰۷ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در نظر گرفته شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر ،  اسماعیل نمازی گفت: همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نفر از پرسنل نیروگاه‌های حرارتی سراسر کشور مشغول به کار هستند تا در این ایام خللی در تولید برق پایدار برای مردم ایجاد نشود.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی افزود: هر ساله از نیمه شهریورماه فصل تعمیراتی نیروگاه‌های حرارتی آغاز می‌شود و بایستی تمامی واحدهای برق حرارتی پیش از خردادماه و شروع پیک مصرف برق تابستان با آمادگی کامل در مدار تولید قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه برای تأمین برق پایدار تابستان سال آینده حدود ۱۰۷ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: به منظور افزایش آمادگی این واحدها ۷۳۵ پروژه تعمیراتی پیش‌بینی شده تا قبل از شروع دوره اوج بار سال ۱۴۰۲ بتوانیم تمامی واحدهای تولید برق حرارتی کشور را با آمادگی حداکثری در مدار تولید داشته باشیم.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه رکورد تعمیرات نیروگاهی در پیک تابستان امسال شکسته شده است، گفت: همین تلاش‌های بی‌وقفه همکاران صنعت برق حرارتی باعث شده است تا امسال برای نخستین بار حدود ۹۴ هزار مگاوات برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی را پیش از شروع پیک مصرف برق تابستان به پایان رسانده و در زمینه تعمیرات نیروگاهی رکورد جدیدی را به ثبت برسانیم.

وی اضافه کرد: انجام به موقع برنامه‌های تعمیراتی و آماده‌سازی این واحدها موجب شد تا ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی کشور از مرز ۹۸ درصد عبور کند و در روزهای اوج مصرف برق کشور شاهد تولید برق پایدار و مطمئن برای مشترکان سراسر کشور و عدم تکرار تجربه تلخ خاموشی‌های چند سال اخیر در فصل تابستان باشیم.

نمازی تاکید کرد: برای تأمین برق پایدار روزهای اوج مصرف تابستان ۱۴۰۲ نیز برنامه‌های مدونی در بخش افزایش ظرفیت، تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی در دستور کار گرفته است تا بتوانیم تجربه موفق پیک تابستان امسال را دوباره تکرار کنیم.

ارسال نظر