شناسه خبر : 24537

موجران در چه شرایطی می توانند درخواست تخلیه خانه را به مستاجران بدهند؟

موجران در چه شرایطی می توانند درخواست تخلیه خانه را به مستاجران بدهند؟

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: موجران تنها در صورت ارائه مدرکی مبنی بر ازدواج فرزند و یا تخریب و نوسازی می توانند از مستاجران بخواهند که تخلیه کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خلیل محبت خواه گفت: بازار اجاره مسکن امسال با تمهیداتی که در نظر گرفته شده آرام خواهد بود. یکی از اصلی‌ترین اقدامات در این بخش تمکین موجران از قانون ۲۵ درصد نرخ‌های اجاره است که باید رعایت شود. در صورت عدم رعایت این موضوع جرم محسوب شده و پیگیری خواهد شد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در صورتی که موجری بخواهد واحد خود را تخلیه کند باید مدرکی مبنی بر ازدواج فرزند خود و دادن ملک به فرزند ارائه کند. همچنین اگر صاحب ملک قصد تخریب و یا بازسازی واحد‌های خود را داشته باشد، در این صورت، مجاز به دریافت حکم تخلیه است.

او می‌گوید، امیدوار هستیم با ارائه تسهیلات ودیعه مسکن از طریق سامانه بتوانیم بخشی از مشکلات مستاجران در این حوزه را برطرف کنیم.

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت از مسئولان وزارت راه و شهرسازی خواست تا در خصوص رفع نگرانی مستاجران در حوزه بازار اجاره و کنترل  بازار مسکن اقدام کنند.

ارسال نظر