شناسه خبر : 23742

۱۰ درصد املاک شهرداری تهران سند رسمی تک برگ دارد

۱۰ درصد املاک شهرداری تهران سند رسمی تک برگ دارد

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران گفت: ۹۰ درصد از املاک شهرداری تهران فاقد سند رسمی تک برگ است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، آئین رونمایی از سامانه املاک با حضور ابوالفضل فلاح، معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران برگزار شد.

فلاح در این آئین با بیان اینکه با حضور زاکانی در شهرداری تهران چند عملیات مهم طراحی شد که از جمله آن مولدسازی دارایی‌ها بود، گفت: موضوع مولدسازی دارایی‌ها در مقابل انجماد دارایی‌ها مطرح است و غرض از دارایی صرفاً املاک نیست بلکه مقصود همه دارایی‌های مشهود و نامشهود است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بخشی از این موضوع مولدسازی املاک و مستغلات است. پیش از این در تهاتر بدهی‌ها از املاک استفاده می‌شده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه در شهر تهران اینکه شهرداری چه تعداد ملک زمین دارد و در کجا واقع است، مورد غفلت قرار گرفته و آمار دقیقی وجود نداشته است که شهرداری تهران چه تعداد ملک و زمین دارد که نقطه ضعفی عمده بود.

فلاح با تاکید بر اینکه نمی‌توان پیش از اشراف به دارایی‌ها آن‌ها را مولدسازی کرد، گفت: باید به سمتی رفت که همه املاک شهرداری در تهران شناسایی، تثبیت و مستندسازی شود و در سامانه جامع املاک ثبت و ضبط شود که این کار از چند ماه قبل شروع شد و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم گزارشی در این خصوص ارائه دهیم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران با اشاره به شکل‌گیری ستادهای ساماندهی گفت: این ستادها باید به شناسایی و مستندسازی املاک، اراضی و مستغلات کمک کند.

وی با بیان اینکه مقرر شد تا پایان سال همه اسناد شهرداری تهران به نام شهرداری تهران منتقل شود، گفت: آنچه که بعد از مستندسازی در ادامه خواهیم داشت جریان مولدسازی دارایی‌هاست. یکی از ابهامات مطرح شده این بود که ممکن است بین کارشناس رسمی و افراد دیگر ارتباطی برقرار شود و کارشناسان خاصی برگزیده شوند.

فلاح ادامه داد: آنچه که الان وجود دارد، این است که تعیین کارشناس توسط هیأت انجام می‌شود و سامانه‌ای که رونمایی می‌شود و مورد استفاده است، به‌صورت راندوم کارشناس رسمی هر قسمتی را مشخص می‌کند و از دخالت افراد خارج می‌شود که اتفاق مهمی بوده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: مقدمه‌ای فراهم خواهد شد که اگر بناست در منطقه‌ای کار بزرگی رخ دهد جریان تملک و خرید ملک به‌راحتی در منطقه انجام شود.

وی با بیان اینکه تفویض اختیار باید اتفاق افتد اما تفویضی که قابلیت نظارت بر آن باشد، گفت: ۹۰ درصد از املاک، مستغلات و اراضی شهرداری تهران می‌توانند در معرض تهدید باشند و فاقد سند رسمی تک برگ است.

ارسال نظر