شناسه خبر : 22509

رشد شرکت‌های دانش بنیان ۲ برابر می‌شود

رشد شرکت‌های دانش بنیان ۲ برابر می‌شود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تصویب قانون جهش تولید شرکت‌های دانش بنیان، گفت: در راستای عمل به فرمایش رهبر انقلاب امسال شرکت‌های دانش بنیان دو برابر رشد می کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، علیرضا منادی در مراسم رونمایی از محصولات دانش بنیان دانشگاه تبریز با اشاره به تصویب قانون رفع موانع و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان، گفت: در راستای عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب امسال شرکت‌های دانش بنیان دو برابر رشد می‌کنند.

وی اظهار کرد: قانون ۲۰ ماده‌ای جهش حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را در مجلس تصویب کردیم که مربوط به اصلاحیه قانون سال ۱۳۸۹ بوده و تمامی موانع اعم از بیمه، بورس و قضائی رفع می‌شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تعداد این شرکت‌ها از هفت هزار به ۱۴ هزار شرکت افزایش می‌یابد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز با اشاره به ارزی آوری و صرفه جویی ارزی و قابلیت رقابت این محصولات با نمونه‌های مشابه خارجی، گفت: این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف صنعتی، هوافضا، کشاورزی و الکترونیک است.

جلال شیری با اشاره به اینکه این ۱۲ شرکت دانش‌بنیان و نوآور در حوزه صادرات و ارزآوری غیرنفتی می‌تواند سهمی را به خود اختصاص دهند، خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد شرکت‌ها دانش‌بنیان با افزایش رشد اقتصادی از مسیر ایجاد بهره‌وری، می‌توانند به رها شدن اقتصاد ایران از وابستگی به نفت کمک کنند.

ارسال نظر