شناسه خبر : 22472

دریافت عوارض ۱۸ درصدی از صادرات فولاد با هدف توازن بازار داخلی

دریافت عوارض ۱۸ درصدی از صادرات فولاد با هدف توازن بازار داخلی

رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: عوارض ۱۸ درصدی از صادرات فولاد خام با هدف جلوگیری از افزایش قیمت داخلی این مواد دریافت می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا پیمان پاک، افزود: با توجه به بحران اوکراین و افزایش قیمت نفت از دی ۱۴۰۰, جهش قیمت کالا‌های صادراتی را شاهد بودیم که باعث جذابیت در حوزه صادرات شد لذا ستاد تنظیم بازار برای برقراری توازن بازار داخلی و خالی نشدن بازار از مواد صادراتی، دریافت عوارض ۱۸ درصدی از این کالا‌ها را وضع کرد.

وی؛ فولاد، زنجیره حوزه فلزات، سیمان و برخی محصولات پزشکی را مشمول پرداخت عوارض ۱۸ درصدی کالا‌های صادراتی برشمرد و گفت: نیاز کشور به این کالا‌ها موجب شده تا عوارض صادراتی گرفته شود بر این اساس عوارض این کالا‌های صادراتی بصورت پلکانی دریافت می‌شود به طور نمونه اگر کالایی ۵ درصد افزایش قیمت جهانی داشته, ۲ درصد از آن و اگر ۴۲ درصد افزایش داشته ۲۲ درصد آن مشمول پرداخت عوارض صادرات می‌شود که دریافت این عوارض با هدف تنظیم گری بازار داخلی است.
 
وی افزود: کمیته کارشناسی در حال بررسی عوارض وضع شده بر محصولات کومودیتی یا کالای اولیه (کالایی که قابلیت معامله با کالای مشابه را دارد) است و پس از بررسی‌های کارشناسی احتمال دارد این مصوبه بازنگری شود.
ارسال نظر