شناسه خبر : 21993

کشف ۹۰ درصد پرونده های ورودی به پلیس فتا تهران در نوروز

کشف  90 درصد پرونده های ورودی به پلیس فتا تهران در نوروز

جانشین پلیس فتا تهران بزرگ از کشف بیش از ۹۰ درصدی پرونده های رسیده به پلیس فتا تهران بزرگ از ابتدای سال جاری و شروع طرح ویژه ی نوروزی خبر داد .

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ سرهنگ سعید پیرزاد بیان داشت : در کنار همه فرصت هایی که در فضای مجازی وجود دارد تهدیداتی نیز متصور است، یکی از مهمترین تهدیدات فضای مجازی جرایم رایانه ای است که از ابتدای سال جاری خصوصا در جرائم مربوط به کلاهبرداری رایانه ای و برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان شاهد وقوع پرونده های متعددی بوده ایم .

رئیس مرکز مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا تهران بزرگ افزود: متناسب با این تهدیدات اقدامات پلیس فتا نیز با قدرت و جدیت و به صورت تاثیرگذار ادامه دارد و شهروندان محترم می توانند ضمن رعایت نکات پیشگیرانه با توجه به حضور دائمی همکاران در مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا تهران بزرگ در هر ساعت از شبانه روز حتی در ایام تعطیلات نوروزی در صورت مواجه شدن با مشکلاتی از این قبیل در فضای مجازی به همکاران بنده مراجعه نمایند تا همان خدماتی را که در ایام عادی دریافت می نمودند بدون هیچ گونه کاستی و خللی دریافت نمایند .

 سرهنگ پیرزاد به کاربران توصیه کرد : به صورت دوره ای رمز های کارت بانکی خود را تغییر دهید. حتما از فروشگاه های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند خرید نموده و قبل از مشاهده فیزیکی کالا از پرداخت بیعانه در خرید از سایتهای فروش اجناس دست دوم جدا اجتناب کنید.

وی گفت: از نصب اپلیکیشن هایی که از منابع ناشناس و نامعتبر برای شما ارسال می گردد و نیز بازنمودن پیامک هایی که حاوی لینک های جعلی جهت ارائه خدماتی مثل مشاهده ابلاغیه سامانه ثنا ، سهام عدالت و ... می باشد و از سرشماره های شخصی و ناشناس برای شما ارسال شده اند اجتناب کنید و در زمان ورود اطلاعات کارت بانکی خود در درگاه های پرداخت بانکی حتما از صفحه کلید مجازی استفاده کرده و از اصالت درگاه پرداخت مطمئن شوید.

رئیس مرکز مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا تهران : در رابطه با جرایم اخلاقی با توجه به اینکه صدمات جبران ناپذیری را به خانواده ها وارد می کند سعی کنید که از نگهداری و به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی خود در گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی خوداری کنید.

جانشین پلیس فتا تهران بزرگ گفت: با توجه به تغییر و جعل هویت اشخاص در فضای مجازی به افراد ناشناس تحت هیچ شرایطی اعتماد نکنید و در صورت مواجه شدن با هر گونه مورد مشکوک مراتب را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 و یا مرکز فوریت های سایبری با مراجعه به سایت پلیس فتا www.cyberpolice.ir قسمت گزارشات مردمی به همکاران ما اطلاع رسانی نموده تا اقدامات لازم صورت پذیرد.

ارسال نظر