شناسه خبر : 26253

اختصاصی چابک آنلاین؛

فعالیت برخی افراد بدون تخصص باعث بدنامی معماران کارکشته در طراحی داخلی می شود

فعالیت برخی افراد بدون تخصص باعث بدنامی معماران کارکشته در طراحی داخلی  می شود

مدیرعامل شرکت معماری و طراحی داخلی زانا، با بیان اینکه به علت رکود ساخت وساز پروژه های بازسازی منازل رو به رشد است، گفت: در گذشته به علت پایین بودن هزینه ساخت وساز امکان اجرای طراحی معماری بسیار بالا بود اما در حال حاضر طراحی هایی که توسط معماران صورت می گیرد به علت هزینه بالای ساخت وساز به مرحله اجرا نمی رود و یا اینکه معماران مجبور می شوند تغییراتی در طراحی اعمال کنند تا هزینه ها اجرا کاهش یابد .

چابک آنلاین، شراره عبازاده، زهرا رستمی، درگفتگو با چابک آنلاین، با اشاره به اینکه برخی مواداولیه مورد نیاز  دکوراسیون داخلی نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش قیمت داشته اند، افزود: مدیریت بازسازی و اجرای دکوراسیون باید  با دقت انجام شود و به این طریق می توان هزینه های اجرا را کنترل و از مواد اولیه  جایگزین با قیمت مناسب تر استفاده کرد.

به گفته وی،  در چند سال گذشته مواد اولیه مورد نیاز بسیار با کیفیت و متنوع و رقابت پذیر با مصالح خارجی  در کشور تولید می شود.

وی، ادامه داد: مواد اولیه موجود در کشور پاسخگوی نیاز انواع طراحی دکوراسیون و بازسازی باکیفیت بسیار بالا هستند برای مثال تنوع کاغذ دیواری ها ، پوسترها و بسیاری از مواد اولیه که توانایی جایگرین شدن دارند، بسیار بالا است و می توان طرح مورد دلخواه متقاضی را با  صرف هزینه کمتر اجرا کرد.

این کارشناس معماری داخلی، با اشاره به اینکه 40 درصد از مواد اولیه  لوکس طراحی داخلی وارداتی هستند، گفت: در خصوص مصالحی  مثل سنگ، کاشی و سرامیک و مصالح بنایی به واردات نیاز نداریم و با کیفیت بسیار بالایی در بازار داخلی موجود هستند.

وی درخصوص ام دی اف و قطعات مورد نیاز برای اجرای نورپردازی که اهمیت بسیار بالایی در دکوراسیون داخلی دارد، افزود که  اغلب مواد اولیه مورد نیاز  وارداتی هستند .

رستمی، با بیان اینکه تقاضا برای طراحی داخلی در مناطق شمالی تهران رایج است، گفت:تفاوت میزان تقاضا برای طراحی داخلی و دکوراسیون در این زمینه  به شدت ملموس است و در مناطق شمالی بخصوص منطقه 1 تا 3 تقاضاها اغلب لوکس سازی است اما در مناطق پایین تر عمده تقاضا برای بازسازی و رفع نیازاساسی است .

وی، گفت: متاسفانه برخی افراد بدون داشتن  دانش مهندسی و تخصص لازم  وارد این صنف شده اند که صرفا فقط به واسطه تبلیغات در اینستاگرام پروژه می گیرند و باعث بدنامی  معماران کارکشته در زمینه طراحی داخلی می شوند.

این کارشناس معماری داخلی ، با اشاره به اینکه تعرفه مشخصی برای طراحی داخلی وجود ندارد، افزود: تعرفه های طراحی معماری از سوی نظام مهندسی وجود دارد اما درخصوص دکوراسیون داخلی به دلیل متفاوت بودن سبک فعالیت ها و تقاضاها تعرفه مشخصی در این زمینه وجود ندارد.

ارسال نظر