شناسه خبر : 22583

اختصاصی چابک آنلاین؛

قوانین ساخت و ساز ساختمان به خوبی رعایت نمی شود

قوانین ساخت و ساز ساختمان به خوبی رعایت نمی شود

یک عضو هیات مدیره سازمان نظام کاردانی ساختمان تهران،اظهار کرد: در حال حاضرحداقل هزینه ای که برای ساخت یک متر مربع ساختمان نیاز است ۷ میلیون بوده که بیشترین سهم را اسکلت بندی ساختمان دارد وحدود ۳۰ درصد از هزینه ساخت مربوط به اسکلت بندی است .

به گزارش چابک آنلاین، محمدرضا ربیعی، درگفت وگو با چابک آنلاین با اشاره به این که اغلب مصالح ساختمانی تولید داخلی هستند، گفت: درکشورکمبودی درخصوص مصالح ساختمانی وجود ندارد و مشکل اصلی درصنعت ساختمان صادرات بی رویه و بی مورد مصالح است درصورتی که درکشور نیاز جدی  به مصالح ساختمانی وجود دارد.

وی،عدم دسترسی به زمین و ماشین آلات مخصوص برای بهره گیری از تکنولوژی ساخت درکشور را از دیگر مشکلات صنعت ساختمان برشمرد و اذعان داشت: ساخت ساختمان ۷ تا ۱۰ طبقه در کشور ما حداقل دوسال زمان می برد درحالی که خارج از کشور با بهره گیری از تکنولوژی، از دیوار و پی های از پیش ساخته شده استفاده می شود و فقط اتصالات بتنی در محل ساخت صورت می گیرد که همین عامل سرعت ساخت و ساز را بالا می برد.

عضو هیات مدیره سازمان نظام کاردانی ساختمان تهران، معتقد است  که هیچ قوانین مستحکمی درخصوص ساخت و ساز وجود ندارد،  برای مثال پیش تر مجوز ساخت بیش تر از دو طبقه در منطقه ای داده نمی شد، در حال حاضر این قوانین رعایت نمی شود و تضمینی هم وجود ندارد که  تا چند سال آینده این قوانین محفوظ بماند در حالی که درکشور های خارجی همانند لهستان هر منطقه ای  اجازه ساخت واحد های بیش تر از حد تعیین شده را نمی دهد و همه موظف به رعایت قوانین هستند .

وی،ادامه داد:هزینه های ساخت و سازبه خصوص قیمت زمین به شدت بالا رفته  و در حال حاضر ۷۰ تا ۸۰ درصد قیمت ملک مربوط به زمین است.

ارسال نظر