شناسه خبر : 20808

هر ایرانی مبلغ ۵۴ هزار ریال صدقه پرداخت کرد

هر ایرانی مبلغ ۵۴ هزار ریال صدقه پرداخت کرد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود از ابتدای سال جاری تاکنون به طور میانگین هر ایرانی مبلغ ۵۴ هزار ریال صدقه پرداخت کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، حبیب الله آسوده روز یکشنبه اظهار داشت: بر همین اساس از ابتدای سال تاکنون، مردم مبلغ چهار هزار و ۳۴۸ میلیارد ریال صدقه پرداخت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مبلغ یادشده در قالب سه هزار و ۵۴۹ میلیارد ریال به صورت نقدی به صندوق‌های صدقات واریز و مابقی به مراکز نیکوکاری پرداخت شده است، افزود: صدقات پرداختی مردم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۸ درصد افزایش است.

۵ میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند

اکنون دو میلیون ۲۴۷ هزار خانوار در قالب ۵ میلیون نفر تحت پوشش حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که ماهیانه مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان به عنوان مستمری به این افراد پرداخت می‌شود.

بر همین اساس، مستمری ماهیانه به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد از ۳۵۰ هزار تومان برای خانوار یک نفره تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برای خانوارهای پنج نفر به بالا پرداخت می‌شود.

طبق اطلاعات موجود، از جمعیت پنج میلیون نفری تحت پوشش کمیته امداد، یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر سالمند، یک میلیون و ۲۹۷ هزار زنان سرپرست خانوار، ۸۰ هزار نفر بیماران صعب العلاج، ۷۰۰ هزار نفر دانش آموزان و بیش از ۵۰ هزار نفر را دانشجویان تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر