شناسه خبر : 51154

اختصاصی چابک آنلاین؛

شرکت بیمه پاسارگاد حتی یکبار هم تجدید ارزیابی دارایی‌‌ انجام نداده است

شرکت بیمه پاسارگاد حتی یکبار هم تجدید ارزیابی دارایی‌‌ انجام نداده است

معصوم ضمیری، مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد:

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، اگر صنعت بیمه را بخشی از بازار مالی و اقتصاد کشور بدانیم، که قطعاً همین‌طور است، این صنعت نمی‌تواند فارغ از تغییرات اقتصادی که در بازار پدید می‌آید خود را اداره کند.

وقتی که در بازار، سرمایه‌ها به دلیل افزایش نرخ تورم متورم می‌شوند و نیاز به پوشش‌ها به مراتب بیشتر می‌شود، شرکت‌های بیمه هم باید آمادگی پذیرش این ریسک‌ها را داشته باشند.

در بیمۀ مرکزی این کار را به دو وسیله برآورده کرده‌اند، یکی افزایش تعداد شرکت‌های بیمه ای و دیگری افزایش سرمایه توسط شرکت‌های موجود.

این دو ابزار می‌توانند ظرفیت‌سازی در صنعت بیمه را برای پاسخگویی به ریسک‌هایی که در بازار وجود دارد عهده‌دار باشند.

به ویژه این‌که متاسفانه با ادامۀ تحریم‌های ظالمانه‌ای که وجود دارد، ما همچنان از بازار بین‌المللی بی‌بهره‌ایم و برای ارائۀ پوشش‌های بزرگ در کشور از بازار بین‌المللی محروم هستیم.

در این شرایط همراهی شرکت‌های بیمه ای با یکدیگر و تقسیم ریسک میان آن‌ها بسیار مهم است و شرکت‌ها باید سرمایه‌های خود را در بازار افزایش دهند تا بتوانند نقش اساسی خود را در پذیرش ریسک ایفا کنند.

تجدید ارزیابی دارایی‌ها هرچند می‌تواند به صورت اسمی ظرفیت نگهداری شرکت‌ را افزایش دهد، اما به صورت واقعی توان نگهداری ریسک را افزایش نمی‌دهد. 

شرکت بیمۀ پاسارگاد همواره راه خود را از طریق افزایش سرمایه، به صورت نقدی و از محل سودهای کسب شده طی کرده است و حتی یک مرحله هم تجدید ارزیابی دارایی‌‌ها انجام نشده است.

بیمۀ پاسارگارد در حال حاضر در سه شاخه کار می‌کند: بیمه‌های زندگی، بیمه‌های غیر زندگی و قبولی اتکایی.

قبولی اتکایی تنها در اختیار شرکت‌های اندکی است و بیمۀ پاسارگاد یکی از این شرکت‌هاست.

بیمۀ پاسارگاد بزرگ‌ترین سهام‌دار بیمۀ اتکایی ایرانیان است، به عبارت ساده‌تر بیمۀ پاسارگاد برای آیندۀ بازار اتکایی و زمانی که با پیوستن به بازار بین‌المللی ممکن است نقش شرکت‌های مستقیم در کار اتکایی کمرنگ شود، نیز برای خود مسیری را پیش‌بینی کرده است تا درحد ممکن در این بازار حضور داشته باشد.

بازار بیمۀ کشور نیازمند ورود منابع بیشتری نسبت به منابع موجود فعلی است تا بتواند ریسک‌های کلان کشور را پوشش دهد.

این بازار روزی می‌تواند منابع مردمی را دور خود جمع کند که سودآور باشد و مجبور نباشد بنا به دلایلی به دنبال رشته‌های زیان‌آور برود.

اگر شرکت‌های بیمه ای یک کار اقتصادی و یک فضای کسب و کار خوب در بازار داشته باشند، می‌توانند جذابیت لازم را برای ورود سهام‌داران جدید ایجاد کنند.

درحال حاضر خیلی این جذابیت وجود ندارد.

 

حجم ویدیو: 127.68M | مدت زمان ویدیو: 00:06:10 دانلود ویدیو
ارسال نظر