شناسه خبر : 30615

سهم مردم از بیمه حوادث طبیعی منازل ۲ هزار تومان در ماه

سهم مردم از بیمه حوادث طبیعی منازل 2 هزار تومان در ماه

عضو هیات عامل بیمه مرکزی ایران گفت: سهم مردم از بیمه حوادث طبیعی برای منازل مسکونی در لایحه بودجه سال آینده ماهانه ۲ هزار تومان در پیش‌بینی شده است.

 به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، مجید مشعل‌چی، در مورد بیمه حوادث در لایحه بودجه 1402 گفت: بر اساس قانون بیمه حوادث طبیعی ساختمان، قرار شده است، مبلغ ناچیزی روی قبض برق منازل به عنوان حق بیمه منازل در مقابل حوادث طبیعی دریافت و موقع خسارت از سوی صندوق بیمه حوادث طبیعی مبلغ 30 میلیون تومان جبران خسارت پرداخت شود،‌ اما چون رقم ناچیز است، قرار شد هر سال درصدی به حق بیمه افراد اضافه کنیم تا بتوانیم موقع خسارات طبیعی مانند سیل، زلزله، صاعقه، یا رعدوبرق برای هر پلاک ثبتی دارای انشعاب برق، میزان بیشتری پوشش بیمه‌ای قرار دهیم.

وی گفت: در حال حاضر به ازای هر پلاک ثبتی سالانه 100 هزار تومان حق بیمه دریافت می‌شود که از این رقم 24 هزار تومان سهم مردم به عنوان مالکان پلاک‌‌‌‌‌های ثبتی دارای انشعاب برق یعنی ماهانه 2 هزار تومان گرفته می‌شود و 76 هزار تومان از دولت گرفته می‌شود که اگر حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، صاعقه و رعد و برق اتفاق افتاد، هر منزل مسکونی تا سقف 30 میلیون تومان خسارت از صندوق بیمه حوادث طبیعی دریافت خواهد کرد.

قائم مقام بیمه مرکزی ایران اظهار داشت: قرار شد مبلغ پوشش بیمه‌ای برای خسارت‌‌‌‌‌های طبیعی افزایش پیدا کند، در نتیجه سهم مردم نیز از بیمه حوادث که همراه با قبض برق آنها وصول می‌شود، نیز افزایش یابد، اما دولت فعلا سهم مردم را اضافه نکرده است یا افزایش نداده است و هنوز برمبنای کل پوشش خسارت به میزان 30 میلیون تومان در لایحه بودجه پیشنهاد کرده است، البته بودجه هنوز به تصویب نهایی مجلس نرسیده است، اما فعلا سهم حق بیمه مردم در سال 24 هزار تومان و سهم دولت 76 هزار تومان از این بیمه‌نامه است که اگر قرار شود رقم پوشش بیمه‌ای منازل در مقابل حوادث طبیعی اضافه شود، باید به تبع آن سهم مردم و سهم دولت هم اضافه شود.

مشعل‌چی افزود: حوادث طبیعی شامل، سیل، زلزله، صاعقه و رعد و برق است که به ازای هر واحد مسکونی تا 30 میلیون تومان به خانوارهایی که حق بیمه از طریق قبض برق دریافت شده است، پرداخت خواهد شد.

عضو هیات عامل بیمه مرکزی در مورد اینکه آیا این بیمه اختیاری و یا اجباری است، گفت: فعلا برای همه افراد رقم 2 هزار تومان در ماه روی قبض برق اضافه می‌شود و اگر کسی آن را نخواهد می‌تواند اعلام کند و از شمول بیمه حوادث برای منزل خود خارج می‌شود.

این در حالی است که دولت برای این حق بیمه یارانه می‌دهد و سهم مردم از هر پلاک ثبتی ماهانه 2 هزار تومان که در سال 24 هزار تومان می‌شود و سهم دولت در سال 76 هزار تومان است که اگر اتفاق طبیعی افتاد، برای هر منزل مسکونی تا 30 میلیون تومان خسارت پرداخت می‌شود.

ارسال نظر