شناسه خبر : 29169

اختصاصی چابک آنلاین؛

مسیرهای نرفته بسیاری درحوزه هوشمند شدن صنعت بیمه وجود دارد

مسیرهای نرفته بسیاری درحوزه هوشمند شدن صنعت بیمه وجود دارد

وزیر اموراقتصادی و دارایی به شرکت های بیمه ای توصیه کرد که به جای بیم از عوارضی که ممکن است اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان برای آنها فراهم کند به تحولات فناوری به چشم یک فرصت نگاه کنند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری،  مراسم روز ۱۳ آذر ماه، روز بیمه، با حضور سیدعباس حسینی،  معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی،  رییس کل بیمه مرکزی و هیات عامل، مدیران عامل شرکت های بیمه ای و فعالان صنعت بیمه در حال برگزاری است.

سید احسان خاندوزی،وزیرامور اقتصاد و دارایی، با ارسال ویدیویی به بیان نقطه نظرات خوددر مورد بیمه پرداخت.

او، علت عدم حضور خود در همایش روز بیمه را تشکیل همزمان جلسه مشترک بین مجلس شورای اسلامی  و هیات دولت در بهارستان عنوان کرد.

"سید احسان خاندوزی" در این پیام، اذعان داشت که منظور از اقتصاد دانش بنیان فقط محصولات دانش بنیان از نظر سخت افزاری فناوری های جدید نیست بلکه به معنای نظام اقتصادی است که در آن دسترسی پیدا کردن به فناوری نو با هدف رقابت پذیرتر شدن محصولات و خدمات در اقتصاد و افزایش بهره وری و نوآوری درحوزه های مختلف است.

وی،تاکیدکردکه یکی از جهت گیری های عمده صنعت بیمه  باید این باشد که خود را برای تحول دانش بنیان آماده کند.

وزیراموراقتصادی و دارایی، با اشاره به صحبت های سال گذشته خود در همایش بیمه در خصوص بیمه گری هوشمند، گفت: اقداماتی خوبی در این راستا انجام شد اما همچنان مسیرهای نرفته بسیاری در حوزه هوشمند شدن صنعت بیمه وحرکت کردن به سمت دانش بنیان در صنعت بیمه وجود دارد.

خاندوزی، افزود: جهت گیری ها درست است اما سرعت تحولات با چیزی که جامعه نخبه ایرانی از ما توقع دارد و با آن چیزی که در صدر برنامه های دولت است، همخوانی ندارد.

وی،با تاکید براهمیت شتاب بخشی به تحولات فناوری در صنعت بیمه، گفت: بخشی از پرداخت های ناصحیح و سند سازی ها و تقلب ها در بیمه  ناشی از عدم اتصال سامانه های حاکمیتی در بیمه با  سایر دستگاه های مرتبط  با فعالیت های بیمه ای است و  این مسیرها آغاز شده اما سرعت آنها کم است و باید با سرعتی بیشتر از این به سمت اصلاح حرکت کنیم. 

وزیرامور اقتصادی و دارایی، اظهار داشت: در مواردی حرکت به سمت بخش مطلوب تحول دیجیتال در کسب و کارهای بیمه ای، فرایند محیط بیمه گری و بیمه ستانی، رابطه بین مردم و شرکت های بیمه و بیمه مرکزی عقب افتادگی هایی وجود دارد.

خاندوزی ادامه داد: انتظار می رود که نشست و برخاست های همایش بیمه توسعه کمک کند تا با تناسب و هم جهت با خواسته ها و مطالبه به حق صاحب نظران که در اسناد بالا دستی کشور هم وجود دارد، بتوان عقب افتادگی ها را جبران کرد و شرکت های بیمه و صنعت بیمه پویایی را داشته باشیم که به استقبال تحولات آتی بروند و زیرساخت های خود را هماهنگ کنند.

 

ارسال نظر