شناسه خبر : 26770

بیمه راهنمایان گردشگری اجرایی شد

بیمه راهنمایان گردشگری اجرایی شد

رئیس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی بیمه را برای ادامه کار راهنمایان گردشگری بسیار مهم عنوان کرد و از اتصال کارت راهنمایان گردشگری به سیستم بانکی و حذف دهک‌بندی در بودجه ۱۴۰۲ به‌عنوان دو موضوع مهم قابل‌پیگیری نام برد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهدی قاسمیان درباره از سرگیری بیمه راهنمایان گردشگری از تیرماه گفت: موضوع بیمه جزو چالش‌هایی بود که سال‌ها پیگیر آن بودیم، اما به دلایل مختلف انجام نمی‌شد.

وی افزود: راهنمایان در صورتی‌که پشتوانه نداشته باشند از این صنف خارج می‌شوند، چنانچه از ۱۴ هزار نفر در حال حاضر تنها هزار و ۵۰۰ تا دو هزار نفر در این شغل فعال هستند.

رئیس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی، تصریح کرد: راهنمایان از این نظر که آخرین نقطه عملیات در اجرای تور همچنین عاملی مهم در رضایت و عدم رضایت گردشگران محسوب می‌شوند، دارای نقش پررنگی در صنعت گردشگری هستند که برای ماندن در این عرصه به پشتوانه نیاز دارند و موضوع بیمه قوت قلبی برای ادامه کار آن‌ها است.

قاسمیان تصریح کرد: با وصل شدن کارت راهنمایان گردشگری به سیستم بانکی تنخواه مستقیم در این حساب ریخته می‌شود. همچنین در پایگاه‌های بزرگ مانند تخت جمشید می‌توان الزامی در نظر گرفت که گردشگران خارجی برای تهیه بلیت از طریق کارت راهنمایان گردشگری اقدام کنند که در این صورت از ظرفیت راهنمایان محلی استفاده می‌شود.

ارسال نظر