شناسه خبر : 26152

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

صنعت بیمه با شرکت‌های دانش‌بنیان همراه شود

صنعت بیمه با شرکت‌های دانش‌بنیان همراه شود

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: نظام تاکید بر حمایت از شرکت های دانش‌بنیان‌ دارد و اگر نهادهای مرتبط همراهی نکنند ذهنیت منفی ایجاد می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا،  حجت الله فیروزی، با تاکید بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها در همه زمینه‌ها از جمله بیمه، بیان کرد: مجلس در سال گذشته و حتی قبل از آنکه سال ۱۴۰۱ با عنوان دانش‌بنیان‌ها نامگذاری شود، قانونی در این حوزه تصویب کرد که در آن حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را تسهیل‌گری می‌کند. در این قانون هم بر ارائه تضامین و هم بر اعطای تسهیلات به حوزه دانش‌بنیان و هم در استفاده از ظرفیت آنها توسط بخش دولتی خصوصا در کالاها و خدماتی که این بخش ارائه می کند، تاکید شده است.

قوانین و سیاست گذاری ها بر حمایت از مجموعه های دانش بنیان تاکید دارد

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه اظهار کرد: اینکه یک مجموعه‌ای مانند بیمه مرکزی نخواهد در این مسیر همراه شود مقداری ذهنیت منفی ایجاد می‌کند و احساس می‌شود شاید مشکلی وجود دارد. زمانی که قوانین و سیاست‌گذاری‌ها با اهداف حمایتی تنظیم شده‌اند و از سوی دیگر مقام معظم رهبری به عنوان عالی‌ترین مقام کشور در نامگذاری سال بر حمایت و نگاه ویژه به این حوزه تاکید دارد همه مجموعه‌ها باید پای کار آمده و در راستای حمایت از این حوزه گام بردارند نه نابودی آنها.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: انتظار می رود همه مجموعه‌ها از جمله بیمه مرکزی در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان که می‌توانند در اقتصاد و تولید کشور موثر باشند همراهی لازم را داشته باشند. انتظار می‌رود بخش بیمه نیز مانند سایر بخش ها با شرکت‌های دانش‌بنیان همراه شود تا شاهد تقویت این حوزه باشیم.

نباید حمایت از دانش بنیان ها به منزله لابی تلقی شود

فیروزی در پایان تاکید کرد: نباید حمایت دولت یا کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال از دانش‌بنیان‌ها و کارگزاران برخط بیمه به منزله لابی تلقی شود چراکه لابی زمانی به میان می آید که یک مجموعه توان لازم را ندارد اما می‌خواهد خودش را در ظاهر توانمند نشان دهد یا مجوز فعالیت ندارد. امروز مجموعه‌های دانش بنیان، هم توان لازم را دارند و هم ظرفیت لازم و هم مجوزهای فعالیت را دارند. این نظام است که بر استفاده از ظرفیت‌های این بخش تاکید دارد و آنها متخلف یا به دنبال لابی نیستند.

ارسال نظر