شناسه خبر : 24656

صنعت بیمه در کشور رشد بسیار خوبی داشته است

صنعت بیمه در کشور رشد بسیار خوبی داشته است

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه صنعت بیمه در کشور رشد بسیار خوبی داشته است، گفت: مردم انتظار دارند شرکت های بیمه با کمترین بروکراسی اداری نسبت به پرداخت خسارت ها اقدام کرده و روند خدمات بیمه ای تسهیل شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار با شورای هماهنگی بیمه های استان کرمان افزود: هم اکنون بیمه به عنوان یک نیاز ضروری جامعه شناخته شده و براساس فرهنگسازی های انجام شده، استقبال مردم از بیمه افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با اصلاح قانون، پیگیری های قضایی و انتظامی و توسعه بیمه خودروها، میزان ورود مددجویان جرایم غیر عمد ناشی از تصادفات به زندان ها کاهش چشمگیری داشته است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده برای حل مشکلات شرکت های بیمه، تاکید کرد: علی رغم تلاش های انجام شده، هنوز مشکلاتی در رابطه با شرکت های بیمه وجود دارد که باید تلاش کنیم که این مشکلات از سر راه بیمه ها برداشته شود.

حمیدی بر جلوگیری از سوء استفاده از بیمه ها تاکید کرد و ادامه داد: تاکید داریم که شرکت های بیمه باید به تکالیف و وظایف قانونی خود عمل کنند و در ادامه ما نیز وظیفه داریم جلوی سوء استفاده از بیمه ها را بگیریم.

وی ضمن بیان این مطلب که با تسهیل ارائه خدمات بیمه ای به مردم، اعتماد مردم به بیمه ها افزایش می یابد، اظهارداشت: تمکین از آرا و دستورات قضایی از سوی بیمه ها ضروری است.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: دخل و تصرف در ارکان خودروها به ویژه در خودروهای حامل اتباع بیگانه و خودروهای قاچاق سوخت که موجب بروز و شدت خسارت ها می شود از مواردی است که در پرونده های قضایی مورد توجه قضات قرار می گیرد و در این رابطه تاکید بر این است که به نحوی اقدام شود که سوء استفاده از قانون و قراردادهای بیمه ای صورت نگیرد.

حمیدی افزود: پرداخت بیمه ها باید منطبق با قراردادها باشد و نباید به شرکت های بیمه تحمیل شود که مازاد بر تعهدات خود در قراردادها، پرداختی داشته باشند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به اینکه همچنان جا دارد که صنعت بیمه در کشور ما رشد کرده و به نقطه تعالی دست یابد، تاکید کرد: در دستگاه قضایی آماده همکاری و کمک به دست اندرکاران صنعت بیمه هستیم.

 

ارسال نظر