شناسه خبر : 24158

اختصاصی چابک آنلاین؛

میزان خسارت وارده به واگن های قطار مسافری مشهد-یزد هنوز مشخص نیست

میزان خسارت وارده به واگن های قطار مسافری مشهد-یزد هنوز مشخص نیست

شرکت ریل سیر کوثر اعلام کرد که واگن های آسیب دیده این شرکت در حادثه قطار مسافری مشهد به مقصد یزد تحت پوشش بیمه قرار داشته و برای بررسی میزان خسارت درحال انتقال به شرکت واگن سازی است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، حوالی ساعت ۵:۲۲ بامداد چهارشنبه ۱۸ خرداد چند واگن قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، در بلاک عباس‌آباد در منطقه طبس به دلیل برخورد قطار با بیل مکانیکی از خط خارج شد.

براساس آخرین آمار 86 مصدوم این حادثه به بیمارستان طبس منتقل شدند و ۲۲ نفر نیز جان باختند.

شرکت ریل سیر کوثر در رابطه با خروج از ریل واگن مسافربری این شرکت در مسیر مشهد به یزد که منجر به فوت و مصدوم شدن تعدادی از مسافران شد، اعلام کرد که در این حادثه 7 دستگاه از واگن های این شرکت دچار آسیب شده است.

همچنین شرکت ریل سیر کوثر اذعان داشته که از مجموع 7 دستگاه واگن آسیب دیده در حادثه فوق 3 دستگاه آن آسیب جدی و مابقی آسیب جزئی دیده است و هیچ گونه قصوری هم متوجه این شرکت نیست.

بنابر اعلام شرکت ریل سیر کوثر، واگن های آسیب دیده این شرکت در حادثه قطار مسافری مشهد به مقصد یزد تحت پوشش بیمه قرار داشته و برای تعیین خسارت و بازسازی در حال انتقال به شرکت واگن سازی است و تا انتفال واگن ها به شرکت واگن سازی میزان خسارت وارده مشخص نیست.

از قرار معلوم شرکت بیمه ملت، بیمه جامع اموال و درمان شرکت راه آهن را در قالب کنسرسیوم با شرکت بیمه رازی به نسبت 30 درصد واگذار کرده و نسبت به 70 درصد باقیمانده نیز واگذاری اجباری و اختیاری به نسبت 46 درصد به بیمه مرکزی و سایر بیمه گران داخلی اقدام کرده است. 

همچنین بیمه نامه ماشین آلات پیمانکاری شرکت ریل سیر کوثر به طور کامل تحت پوشش شرکت بیمه رازی  قرار دارد  و این شرکت بیمه ای در راستای توزیع ریسک اقدام به واگذاری اجباری و اختیاری بیمه نامه های مهندسی به میزان 80 درصد و بیمه های مسئولیت به میزان 10 درصد کرده است.

ارسال نظر