شناسه خبر : 22537

اختصاصی چابک آنلاین؛

شرکت های بیمه ای مناطق آزاد هرسال محدودتر می شوند

شرکت های بیمه ای مناطق آزاد هرسال محدودتر می شوند

رییس هیات مدیره شرکت بیمه حافظ، اظهارکرد: رفتارموجود، رفتاری تبعیض‌آمیز ما بین شرکت‌های مناطق آزاد و شرکت‌های سرزمین اصلی است چرا که شرکت‌های سرزمین اصلی با توان و برندی که دارند می توانند به راحتی در مناطق آزاد حتی بدون گرفتن مجوز لازم از آن منطقه فعالیت کنند، اما شرکت های بیمه مناطق آزاد حتی با دارابودن شرایط لازم، حق فعالیت در سرزمین اصلی را ندارند.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، "محمود دودانگه" درگفت و گو با چابک آنلاین درخصوص حذف معافیت مالیاتی شرکت های مناطق آزاد، گفت: به نکته بسیار کلیدی و درستی اشاره شده و باید روی این موضوع تمرکز بیشتری شود به دلیل اینکه اگر بیمه مرکزی بخواهد وظیفه حمایتی لازم را از صنعت بیمه داشته باشد باید رفتاری حمایت گونه داشته باشد.

وی، ادامه داد: این حمایت باید ازهمه شرکت های بیمه ای باشد چه شرکت هایی که درسرزمین اصلی هستند و چه شرکت هایی که درمناطق آزاد ثبت شدند و فعالیت می کنند ، باید به گونه ای حمایت شود که صنعت بیمه رشد کند و ضریب نفوذ بیمه در بخش های مختلف افزایش پیدا کند.

رییس هیات مدیره شرکت بیمه حافظ، اذعان داشت که سیاست بیمه مرکزی و رویکرد شرکت های بیمه ای سرزمین اصلی، باعث شده که بازارشرکت های بیمه مناطق آزاد هرروزکوچک ترو محدودترشوند و مسیربه گونه ای است که منجربه ازبین رفتن شرکت های بیمه مناطق آزاد می شود.

دودانگه، تصریح کرد: نیاز است که متولیان سیاست گذاری درصنعت بیمه یک فرآیندی را تعریف کنند و تصمیم لازم را در خصوص شرکت های مناطق آزاد بگیرند که این شرکت ها با دارا بودن شرایط لازم درسرزمین اصلی، بتوانند به راحتی در سرزمین اصلی هم فعالیت کنند.

وی، با بیان اینکه نباید سازو کارهای لازم را به گونه ای پیچیده کنیم که شرکت های بیمه مناطق آزاد نتوانند هیچ ابتکار عملی داشته باشند، افزود: این شرکت ها هرروز نسبت به روز گذشته و هرسال نسبت به سال گذشته دچار محدودیت های بیشتر می شوند.

دودانگه، راهکارخروج از این چالش را صدور مجوز لازم از سوی مراجع ذی ربط همچون شورایعالی بیمه و وزارت اقتصاد برشمرد و گفت: شرکت های مناطق آزاد باید با دارا بودن شرایط لازم بتوانند در سرزمین اصلی هم فعالیت کنند.

وی، اذعان داشت که شرکت بیمه حافظ با سابقه نزدیک به 20 سال که فعالیت بیمه گری انجام می دهد اگر بخواهد به سرزمین اصلی ورود کند طبق قانون بیمه مرکزی باید دوباره مجوز فعالیت بگیرد همانند شرکتی که از ابتدا می خواهد درخواست مجوزفعالیت بدهد.

به اعتقاد رییس هیات مدیره شرکت بیمه حافظ، در تیم جدید بیمه مرکزی این عزم و اراده وجود دارد که بتواند شرایط را برای فعالیت شرکت های مناطق آزاد تسهیل کند و این شرکت ها هم با سراسری شدن بتوانند حداکثر استفاده را برای ارتقای صنعت بیمه و ضریب نفوذ بیمه در کشور و تحول آفرینی انجام دهند.

دودانگه، گفت: با توجه به اینکه معافیت مالیاتی از سال گذشته تاکنون برای شرکت های مناطق آزاد برداشته شده دیگر هیچ مزیتی برای شرکت های بیمه ای مناطق آزاد وجود ندارد پس رفتارتبعیض آمیز نباید وجود داشته باشد و اگرنیاز است که شرکت های سرزمین اصلی درمناطق آزاد فعالیت کنند، شرکت های مناطق آزاد هم باید بتوانند درسرزمین اصلی فعالیت کنند.

وی، با اشاره به فعالیت بسیاری از شرکت های بزرگ بیمه ای در مناطق آزاد و ویژه، افزود: شرکتی که با برند قوی وتبلیغات وسیع در تمامی کشور فعالیت می کند طبیعتا کل بازار آن منطقه را متعلق به خود می کند و شرکتی که در آن منطقه تاسیس شده وکار می کند واشتغال و مزیت ایجاد کرده به مرور از بین می رود.

رییس هیات مدیره شرکت بیمه حافظ، ادامه داد: هم سازمان مناطق آزاد باید روی این موضوع حساسیت داشته باشد و هم بیمه مرکزی باید کمک کند تا این مشکل برطرف شود و اگر شرکتی شرایط لازم را برای فعالیت درسرزمین اصلی دارد همانند شرکت های دیگر بتواند فعالیت کند و ورود آن به سرزمین اصلی تسهیل شود.

ارسال نظر