شناسه خبر : 41544

اختصاصی چابک آنلاین؛

هوش مصنوعی، پاسپورت را در فرودگاه ابوظبی به بایگانی فرستاد

هوش مصنوعی، پاسپورت را در فرودگاه ابوظبی به بایگانی فرستاد

مسئولان شرکت فرودگاه ابوظبی در امارات متحده عربی، از نصب سیستم جدید چک و بازرسی در فرودگاه جدید ابوظبی خبر داده اند.

چابک آنلاین، فواد پورعبادی، گفته می شود با نصب این سیستم جدید که بر اساس تکنولوژی چهره نگاری و هوش مصنوعی عمل می کند، دیگر مسافران این فرودگاه نیازی به ارائه پاسپورت یا مدرک هویتی ندارند و بر اساس چهره آنها، اطلاعات ورود و خروج آنها در سیستم امنیتی این کشور ثبت می شود.

ایلینا سورلینی،رئیس اجرایی شرکت فرودگاه ابوظبی،گفت:درحال حاضر این سیستم به طور آزمایشی درسالن A در فرودگاه جدید ابوظبی نصب و راه اندازی شده و بعد از پایان موفقیت آمیز مرحله آزمایشی، دردیگر سالن های این فرودگاه نیز نصب خواهد شد.

وی افزود:سالن A در حال حاضر یکی از بزرگ ترین سالن های فرودگاهی در بین فرودگاه های سراسر جهان به شمار می رود و بر همین اساس از اهمیت خاصی برخوردار است.

این مقام مسئول در فرودگاه ابوظبی،گفت: در سیستم جدید، چهره هر مسافر در 9 نقطه وارد سیستم امنیتی فرودگاه می شود و با ورود چهره، به طور اتوماتیک ثبت اطلاعات ورود و خروج مسافرانجام می شود.

وی، ادامه داد: نصب این سیستم تکنولوژی محور، به کوتاه شدن مدت زمان انتظار مسافران کمک کرده و بدین ترتیب ، هرمسافری که قصد خروج از امارات متحده عربی را دارد، تنها در مدت زمان 12 دقیقه از لحظه ورود به سالن فرودگاه، مراحل کارپایان یافته  و می تواند از فرودگاه خارج شود.

وی افزود: البته برای مسافرانی که از دیگر کشورها وارد این فرودگاه می شوند، این مدت زمان 18 دقیقه است و برای مسافران ترانزیت، مدت زمان مورد نیاز برای طی کردن همه مراحل، 30 دقیقه خواهد بود.

 

ارسال نظر