شناسه خبر : 35204

سفر نخستین گردشگران ایرانی به مصر تا ۴۵ روز دیگر

سفر نخستین گردشگران ایرانی به مصر تا ۴۵ روز دیگر

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران از برقراری پرواز نمادین مستقیم تهران-قاهره خبر داد و گفت: ایرلاین های دولتی به قیمت های مصوب تمکین می کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، حرمت الله رفیعی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مراوده ای در بحث گردشگری با کشور مصر نداشته ایم، اظهار کرد: بر اساس پیشنهاد ارائه شده با استفاده از عراق به عنوان کشور واسط به مصر پروازها را انجام خواهیم داد.

وی افزود: با توجه به اینکه کنسولگری و سفارت در مصر نداریم با همکاری عراق گردشگران ایرانی را به مصر اعزام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اولین پرواز نمادین تهران-قاهره به صورت مستقیم پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری انجام می شود.

وی ادامه داد: پروازهای بعدی به مصر پس از دائر شدن کنسولگری در کشور مصر برقرار می شود. تا آن زمان از عراق به‌عنوان کشور واسط استفاده می کنیم که زمان، هزینه و... ما را افزایش می دهد.پرواز به مصر از طریق عراق بدون احتساب ترانزیت، حدود 2.5 ساعت زمان می برد.

رییس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی با اعلام اینکه طی یکماه تا 45 روز آینده اولین گروه گردشگران ایرانی به مصر سفر خواهندکرد، گفت: بازدید از مصر باعث می شود مصری ها با تاریخ ایران آشنا شوند، گفته می شود با این کار ارز از کشور خارج می شود که بنده می گویم این ارز باعث شناختن ایران می شود و نگرانی بابت این مسئله نداریم.

رفیعی در پاسخ به  وضعیت نابسامان حمل و نقل هوایی کشور، اضافه کرد: آن فردی که می گوید اتوبوس سوار و قطار سوار هواپیما سوار می شوند، پولش را از مردم روستایی دریافت کرده است.

وی تاکید کرد: در وضعیت کنونی حمل و نقل هوایی بخش خصوصی قصور بیشتری دارند و ایرلاین های دولتی به قیمت ها مصوب تمکین می کنند.

وی بیان کرد: قیمت بلیت پرواز شرکتهای هواپیمایی داخلی50 درصد بیشتر از قیمت پروازها در دنیاست.

وزیر دولت خاتمی پرواز به آنتالیا را ممنوع کرد

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران با یادآوری ممنوعیت پرواز مستقیم از ایران به آنتالیا، گفت:‌این ممنوعیت اشتباه بود و هزینه‌های مردم را افزایش داده است. شهرهای واسطی که گردشگران ایرانی برای رسیدن به ‌آنتالیا به آنجا سفر می‌کنند مرکز گردشگری نیستند و 5 تا 6 ساعت زمان سفر را افزایش می‌دهند.

رفیعی با بیان این‌که گفته می‌شود این ممنوعیت در دوره ریاست‌جمهوری احمد‌نژاد اعمال شده است، تصریح کرد:‌ممنوعیت برقراری پرواز مستقیم به آنتالیا ترکیه در 6 ماه آخر دولت خاتمی و در دوره وزارت رحمتی در وزارت راه و ترابری اجرایی شد.

وی اضافه کرد:‌ این اقدام از سوی وزیر وقت برای ابقا در دولت بعد انجام شد که هزینه‌های مردم را افزایش داد.

وی بیان کرد:‌ ممنوعیت پرواز به آنتالیا باعث شده تا ایرانی‌ها اتوبان‌ها و فرودگاه‌های ترکیه را آباد کنند.

ارسال نظر