شناسه خبر : 38095

عدم اجرای کامل افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با گذشت ۶ ماه از سال ۱۴۰۲

عدم اجرای کامل افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با گذشت ۶ ماه از سال ۱۴۰۲

علی‌رغم تصویب افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی توسط مجلس شورای اسلامی برای سال ۱۴۰۲ با گذشت ۶ ماه از سال مستمری مددجویان تنها ۲۰ درصد افزایش یافته است و ۲۰ درصدی باقی‌مانده همچنان در بلاتکلیفی قرار دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، در اواخر سال گذشته مجلس شورای اسلامی با افزایش 40 درصدی مستمری مددجویان دو نهاد حمایتی (کمیته امداد و سازمان بهزیستی) کشور موافقت و آن را در بودجه سنواتی (سال 1402) به تصویب رساند.

سید مرتضی بختیاری؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در تاریخ 23 اسفندماه سال 1401 در نشست خبری خود با رسانه‌ها از افزایش 40 درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد برای سال 1402 خبر داد و گفت: افزایش 40 درصدی مستمری خانواده‌های تحت حمایت برای سال 1402 با تصویب مجلس شورای اسلامی عملیاتی می‌شود.

علی محمد قادری؛ رئیس سازمان بهزیستی کشور در تاریخ 21 اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز درباره افزایش مستمری مددجویان این نهاد اظهار کرد: هر ساله مستمری مددجویان با پیشنهاد دولت و تصویب در مجلس شورای اسلامی افزایش می‌یابد که امسال نیز مستمری جامعه مخاطب بهزیستی 40 درصد براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است که بعد از تصویب هیئت دولت و اطلاع به سازمان بهزیستی اجرا خواهد شد.

علی‌رغم تصویب افزایش 40 درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی توسط دولت، تاکنون تنها 20 درصد مستمری مددجویان در سال جاری نسبت به سال 1401 افزایش یافته است و افزایش 20 درصد باقیمانده همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

این در حالی است که پیگیری‌های صورت گرفته از سوی خبرنگار تسنیم از کمیته امداد و بهزیستی حکایت از آن دارد که هنوز هیچ برنامه‌ای از سوی دولت برای تامین اعتبار مورد نیاز برای پرداخت 20 درصد باقیمانده از مستمری مددجویان این دو نهاد وجود ندارد.

همچنین عبدالرضا مصری؛ نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی چندی قبل در تذکری خواستار اجرای کامل قانون افزایش 40 درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش نهادی حمایتی شد و افزود: مجلس در جریان تصویب قانون بودجه امسال مصوب کرد تا مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی افزایش 40 درصدی داشته باشد اما این سازمان سال جاری، تنها 20 درصد حقوق مددجویان را افزایش داده و همچنان با این میزان افزایش در حال پرداخت حقوق آنهاست که خلاف قانون است.

ارسال نظر