شناسه خبر : 36604

۷۰ تا ۷۵ درصد ظرفیت اتوبوسرانی به اربعین اختصاص می‌یابد

۷۰ تا ۷۵ درصد ظرفیت اتوبوسرانی به اربعین اختصاص می‌یابد

رئیس سازمان راهداری و حمل‌نقل جاده‌ای گفت: سال گذشته نزدیک به ۸۰۰۰ ناوگان اتوبوسرانی داشتیم و نزدیک به ۷۰ درصد ناوگان را به اربعین اختصاص دادیم و ‌امسال هم حدود ۷۰ یا ۷۵ درصد را به اربعین اختصاص می‌دهیم.

به  گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، داریوش امانی در نشست خبری سفرهای اربعین که امروز در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: مسیرهای اربعین را از جهت ایمن‌سازی، نصب علایم و هوشمندسازی آماده کرده‌ایم و بالاترین میزان اعتبار را برای زیرساخت در ستاد اربعین در راهداری اختصاص دادیم؛ سال گذشته ۱۸۰۰ میلیارد تومان و امسال ۲۸۰۰ میلیارد تومان تاکنون به سفرهای اربعین تخصیص دادیم که به بالای ۳۰۰۰ میلیارد هم می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حدود ۱۰ سال گرما را در ایام اربعین خواهیم داشت و همچنین دمای حدود ۴۷ درجه در مرزها، اقداماتی از جمله نصب سایه‌بان، مه‌پاش و تونل‌های سرد، آب‌سردکن انجام شده است.

امانی با بیان اینکه مهم‌ترین بخش سفرهای اربعین، حمل‌ونقل جاده‌ای است، افزود: سال گذشته حدود ۳۰ درصد جابه‌جایی زائران اربعین توسط ناوگان عمومی انجام شد و با تمام مشکلات، با توجه به ارزیابی ستاد اربعین کمتر از یک ساعت معطلی زائران را در مرز داشتیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌نقل جاده‌ای با اشاره به ظرفیت اتوبوسرانی کشور در ایام اربعین بیام کرد: در حال حاضر ۷۰۰۰ اتوبوس عملیاتی داریم اما ۵۲۰۰ تا کمبود وجود دارد؛ مذاکراتی برای اتوبوس‌های استیجاری از کشورهای همسایه انجام دادیم که در صورت نهایی شدن اعلام می‌شود.

امانی در پاسخ به  مبنی‌بر اینکه با توجه به کمبود ناوگان، چه اقداماتی برای سفرهای بین‌استانی انجام شده؟ اظهار کرد: اتفاقی که در اربعین می‌افتد، حمل‌ونقل عظیمی در فرصت کوتاه است. به فرض که اگر محدودیت دیگری هم نداشته باشیم و ناوگان هم کامل باشد در چنین شرایطی با کمبودهایی مواجه هستیم. مخصوصا در روزهای بازگشت زائران اربعین، با توجه به آب‌وهوای بد اولویت ما این است که زائر که به کشور برمی‌گردد، در اسرع وقت سرویس مناسب را دریافت کند.

وی خاطرنشان کرد: ما سال گذشته نزدیک به ۸۰۰۰ ناوگان داشتیم و نزدیک به ۷۰ درصد ناوگان را به اربعین اختصاص دادیم و به مردم هم اعلام کردیم که با توجه به پیش‌فروش‌های اربعین و سفرهای استانی، سفرهای خود را مدیریت کنند. امسال هم حدود ۷۰ یا ۷۵ درصد را به اربعین اختصاص می‌دهیم.

 

ارسال نظر