شناسه خبر : 32930

کاشت ۴۰ میلیون نهال در کشور

کاشت ۴۰ میلیون نهال در کشور

معاون امور جنگلِ سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: چهل میلیون نهال از پانزدهم اسفند سال گذشته تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۲ در کشور کاشته شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزای صدا و سیما؛ معاون امور جنگلِ سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان اینکه،  چهل میلیون نهال از پانزدهم اسفند پارسال تا پانزدهم فروردین امسال در کشور کاشته شده است گفت: از تجربیات این دورهْ مانند مشارکت مردم و نهاد‌های دولتی و غیردولتی در طرح کاشت یک میلیارد درخت استفاده می‌کنیم.

شعبانیان با بیان اینکه بخشی از کاشت نهال‌ها، مربوط به زراعت چوب است که حدود ۱۶ میلیون و ۷۰۰ نهال با بخش خصوصی و با مشارکت مردم برای زراعت چوب نهال کاشته شد گفت: حدود ۱۰ میلیون نهال نیز در قالب طرح‌هایی که سازمان منابع طبیعی کشور دارد، شامل احیاء توسعه جنگل و بخشی هم برای جلوگیری از گسترش بیابان نهال کاشته شده است.

معاون امور جنگلِ سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: حدود ۱۳ میلیون نهال نیز برای فضای سبز دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و اطراف روستا، بوستان و کنار خیابان نهال توزیع و کاشته شد.

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان منابع طبیعی نیز درباره مشارکت و همکاری بی سابقه نهاد‌ها در کاشت نهال گفت: نخستین بار در اجرای این پویش ملی سازمان هلال احمر همکاری کرد.

آقای مرادی افزود: برای اجرای این طرح در سال ۱۴۰۲ نیز تفاهم نامه‌هایی با دستگاه‌های مختلف منعقد شده و یا در حال نهایی شدن است. از جمله وزارت دفاع، آموزش و پرورش، ستاد اجرایی فرمان امام و پتروشیمی ها.

  • پیمان ابراهیمی

    کاشت خوبه اگه به حال خودش رهانشه متاسفانه درزمینه تامین خوب هستیم نگه دار ی ضعیف

ارسال نظر