شناسه خبر : 45599

اختصاصی چابک آنلاین ؛

ظرفیت تولید لوله های فولادی در کشور سالانه ۲ میلیون تن است

ظرفیت تولید لوله های فولادی در کشور سالانه 2 میلیون تن است

مدیرعامل شرکت ساخته‌های فلزی اصفهان، اظهار کرد: رکود صنعت ساختمان بر تمام چرخۀ اقتصادی تأثیر می‌گذارد، بنابراین لوله‌های فولادی نیز از این امر مستثنی نیستند.

چابک آنلاین، شیدا درخشی، میترا عابدی، در گفت‌وگو با چابک آنلاین، گفت: درحال حاضر ظرفیت تولید سالیانۀ لوله‌های فولادی در کشور حدود  دو میلیون تن و در شرکت ساخته‌های فلزی اصفهان (سافا) ۶۰ هزار تن است. 

وی بیان کرد: لوله‌های فولادی بیشترین کاربرد را در صنعت ساختمان و صنعت نفت و گاز دارند، اما متاسفانه از آن‌جایی که تعداد پروانه‌های ساختمانی کاهشی بوده و فعالیت ساختمانی جذابیت چندانی ندارد بازار پروفیل‌های فولادی نیز با چالش مواجه بوده  است.

عابدی، در رابطه با تأثیر متقابل صنعت ساختمان با بازار لوله‌های فولادی بیان کرد: وقتی کار ساختمانی در یک کشور کاهش یابد،بازار لوله‌های فولادی نیز از این امر مستثنی نیستند، بنابراین از آن‌جایی که صنعت ساختمان در رکود بوده  در زمینۀ  بازار لوله‌ها و پروفیل‌های فولادی نیز  با یک رکود مواجه هستیم؛ حتی لوله‌های گازی که مصرف خانگی دارند نیز از این قاعده پیروی می‌کنند. 

وی، وضعیت عرضۀ پروفیل‌های فولادی در بورس کالا را این‌گونه توصیف کرد: محصولات شرکت ساخته‌های فلزی اصفهان (سافا) در بورس عرضه نمی‌شوند، البته برنامه داریم محصولات خود را در تالار فرعی عرضه کنیم. 

مدیرعامل شرکت ساخته‌های فلزی اصفهان، مهم‌ترین مانع در توسعه تولید لوله‌های فولادی را رکود اقتصادی دانست و گفت: مهم‌ترین مانع تولید در زمینۀ توسعه صنعت لوله‌های فولادی اول از همه رکود اقتصادی و در مرحلۀ بعد بحث تأمین مواد اولیه است.

 

ارسال نظر