شناسه خبر : 45234

اختصاصی چابک آنلاین ؛

قیمت تمام شده فولاد در کشور با سایر تولیدات در بازار جهانی رقابت می کند

قیمت تمام شده فولاد در کشور با سایر تولیدات در بازار جهانی رقابت می کند

رئیس هیئت مدیرۀ انجمن تولید کنندگان فولاد ایران دربارۀ صادرات فولاد اظهار کرد: قیمت تمام شدۀ فولاد تولیدی ایران می‌تواند در بازارهای جهانی با سایر تولیدکنندگان رقابت ‌کند.

چابک آنلاین، شیدا درخشی، بهرام سبحانی، در گفت و گو با چابک آنلاین، میزان صادرات سالانۀ فولاد در ایران را 10 تا 12 میلیون تن اعلام کرد.

وی، دربارۀ وجود حاشیۀ سود مناسب برای تولیدکنندگان بیان کرد: شرکت‌ها متفاوتند، برخی علاوه بر این‌که سوددهی ندارند در حاشیۀ زیان هستند  درحالی که برخی دیگر از شرکت‌ها که خطوط کامل‌تر و ظرفیت بالاتری دارند از سوددهی نسبتاً مناسبی برخوردارند. بنابراین شرکت با شرکت متفاوت است.

رئیس هیئت مدیرۀ انجمن تولید کنندگان فولاد ایران دربارۀ طرح نهضت ملی مسکن و تأثیر آن بر رونق صنعت فولاد،مدعی شد: این طرح هنوز به طور جدی شروع نشده که تأثیر آن بر رونق بازار آهن آلات مشهود باشد، اما اگر این اتفاق بیفتد قطعاً می‌تواند نه فقط در حوزۀ فولاد بلکه در حوزه‌هایی همچون سیمان، لوازم بهداشتی، شیر آلات ساختمان و کاشی و سرامیک نیز ایجاد رونق کند.

سبحانی، افزود: کیفیت فولاد تولیدی کشور مطابق با استانداردهای بین‌المللی است.

وی، گفت: اگرچه قیمت تمام شدۀ فولاد با توجه به تنوع بالای آن در شرکت‌های مختلف متفاوت است، اما می‌توان گفت که در مقایسه با کشورهای منطقه به دلیل وجود سنگ آهن داخلی از نوعی مزیت در قیمت برخورداریم و قیمت تمام شدۀ فولاد تولیدی ما در بازارهای منطقه رقابت ایجاد می‌کند، چرا که اگر این‌گونه نبود اصولاً صادرات انجام نمی‌شد.

 

ارسال نظر