شناسه خبر : 44753

ماموریت سخت ایران برابر سامورایی‌های بی‌رحم

ماموریت سخت ایران برابر سامورایی‌های بی‌رحم

جام ملت‌های آسیا به مرحله یک‌چهارم نهایی خود رسید، این در حالی است که ژاپن با ۱۱ گل بهترین خط حمله جام را به نام خود ثبت کرده و آیمن حسین عراقی نیز با ۶ گل بهترین گلزن مسابقات تا این لحظه است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، در ۴۴ بازی انجام شده تا این لحظه ۱۱۲ گل از خط دروازه‌ها عبور کرده، این در حالی است که از ۱۰۶۲ شوت ثبت شده ۳۳۴ شوت در چارچوب بوده و ۲۶ بازی نیز با کلین‌شیت به پایان رسیده است.

در این دوره از مسابقات ۴۰ هزار ۱۷۹ پاس در ۴۴ بازی برد و بدل شد که ۱۴ بار، توپ بر روی نقطه پنالتی قرار داده شد. همچنین ۱۳۵ کارت زرد و ۱۰ کارت قرمز نیز در این بازی‌ها از جیب داوران خارج شد.

در بین برترین گلزنان جام ملت‌های آسیا نام آیمن حسین از تیم ملی عراق دیده می‌شود که با ۶ گل در صدر است و بعد از او، اکرم عفیف قطری و آیاسه یوئدا ژاپنی با ۴ گل دیده می‌شوند. مهدی طارمی از ایران، لی‌کانگ این از کره‌جنوبی و عدی دباغ از فلسطین نیز هر کدام به سه‌گل زده در رده‌های بعدی جای دارند. مهدی قائدی نیز از جمله بازیکنانی است که در این دوره از مسابقات برای تیم ملی ایران ۲ گل را به ثبت رسانده و این شانس را دارد تا آمار خود را بهبود بخشد.

تیم ملی فوتبال ژاپن با زدن ۱۱ گل، بهترین خط حمله جام را به خود اختصاص داده است، بعد از آنها عراق با ۱۰، اردن و کره‌جنوبی با ۹، استرالیا و ایران با ۸،‌ قطر با ۷ و فلسطین، امارات و ازبکستان با ۶ گل جایگاه‌های بعدی را به نام خود کرده‌اند.

در بین تیم‌هایی که بیشترین خطا را مرتکب شده‌اند به نام تاجیکستان بر می‌خوریم، تیمی که ۶۳ بار بازیکنانش بر روی نفرات سایر تیم‌ها مرتکب خطا شده‌اند. بعد از آنها اندونزی با ۶۱، فلسطین با ۵۸ و ژاپن با ۵۶ خطا دیده می‌شوند. تیم ملی ایران نیز با ثبت ۴۸ خطا در جام حضور دارد و به دنبال آن است تا با عبور از سد ژاپن، به مسیر خود در جام‌ملت‌های آسیا ادامه دهد.

دیدار تیم‌های ملی ایران و ژاپن مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا روز شنبه ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد.

ارسال نظر