شناسه خبر : 38197

اختصاصی چابک آنلاین:

ثبت رکوردبزرگ مقابل لوکزامبورگ بدون کریس!

ثبت رکوردبزرگ مقابل لوکزامبورگ بدون کریس!

ستاره سابق رئال مادرید درمقدماتی یورو ۲۰۲۴ مقابل لوکزامبورگ به دلیل محرومیت به میدان نرفت اما گونسالو راموس با دوگلی که به ثمر رساند اجازه نداد کسی جای خالی او را احساس کند.

چابک آنلاین، ایمان گودرزی، پرتغال روز دوشنبه در لیسبون، لوکزامبورگ را با پیروزی 9-0 در مقدماتی یورو 2024 پشت سر گذاشت تا بزرگترین برد تاریخ فوتبال این کشور را به ثبت برساند.

این شاهکار درحالی به دست آمد که این تیم سوپر استارخود یعنی کریستیانو رونالدو را دراختیار نداشت تا با گل هایش تیم ملی را در این برد تاریخی همراهی کند. 

چرا رونالدو در رکورد پیروزی پرتغال مقابل لوکزامبورگ بازی نکرد؟

فوق ستاره سابق رئال مادرید و منچستریونایتد به دلیل سه کارته شدن در 5 بازی، در پیروزی روز جمعه مقابل اسلواکی، یک بازی محروم و مجبور شد که این پیروزی تاریخی را از تلوزیون تماشا کند و جایی در لیست تاریخ سازان پرتغالی ها نداشته باشد. 

درحقیقت، رونالدو با تکل خشنی که روی پای مارتین دوبراوکا دروازه‌بان حریف رفت به راحتی می توانست کارت قرمز نیز دریافت کند اما داور به او لطف کرد و فقط با اخطار او را جریمه کرد. 

در نتیجه این محرومیت، بازیکن 38 ساله فرصت رویارویی با تیمی را از دست داد که قبلا دو بار با گل هایی که به ثمر رسانده بود آنها را 6-0 در هم شکسته بود.

گونسالو راموس در خط حمله جایگزین رونالدو شد و با گل هایی که به ثمر رساند اجازه نداد جای خالی رونالدو در ترکیب تیم احساس شود. 

در این بازی، راموس مهاجم پاری سن ژرمن، دیوگوجوتا مهاجم لیورپول و گونسالو ایناسیو مدافع اسپورتینگ لیسبون، همگی دو گل به ثمر رساندند و هرتا، برونو فرناندز و ژائو فلیکس هر کدام یک گل برای تیم روبرتو مارتینز به ثمر رساندند. 

رکورد قبلی پرتغال مقابل چه تیمی بود؟

پرتغال پیش از ثبت این رکورد، سه بار موفق شد که  حریفانش را با نتیجه 8-0 شکست دهد،دو بار مقابل لیختن اشتاین در سال های1994 و 1999 و یک بار مقابل کویت در سال 2003.

دربازی مقابل کویت علیرغم اینکه رونالدو چند ماه از اولین بازی رسمی‌اش برای تیم ملی گذشته بود، موفق به حضور در زمین نشد و به این ترتیب، آقای گل تاریخ فوتبال ملی در هیچ یک از بردهای تاریخی تیم ملی کشورش در بازی حضور نداشت. 

بازی های بین المللی و رکوردهای گلزنی رونالدو

برنده 5 توپ طلا بیش از هر فوتبالیست مردی در تاریخ، برای کشورش در بازی های بین المللی (201) شرکت کرده است و آقای گل (123)  فعلی بازی های ملی در تاریخ فوتبال نیز به حساب می‌آید.

نکته قابل توجه اینکه از سال 2022 تا کنون او در پنج بازی برای تیم ملی پرتغال پنج گل به ثمر رسانده است.

درآخرین تورنمنت بین المللی رونالدو همراه با پرتغال در جام جهانی 2022 قطر حضور پیدا کرد که این بازیکن به طرز غافلگیر کننده‌ای در مراحل حذفی توسط سانتوس نیمکت نشین شد و در مرحله ¼ نهایی با شکست مقابل مراکش به خانه بازگشت. 

پرتغال در آستانه صعود به یورو 2024

پرتغال در مسیر راهیابی به یورو 2024 آلمان در تابستان آینده قرار دارد و هر 6 بازی مقدماتی ابتدایی خود را با برد پشت سر گذاشته و در این 6 بازی 24 گل زده بدون گل خورده داشته‌اند. 

یک پیروزی دیگر در خانه مقابل اسلواکی در 13 اکتبر می تواند بسته به نتایج دیگر تیم ها صعود پرتغال به یورو را قطعی کند. 

اگرچه آنها اگر سه روز بعد در خارج از خانه مقابل بوسنی و هرزگوین نیز پیروز شوند، قطعاً در گروه J در رده دوم قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر