شناسه خبر : 49401

اختصاصی چابک آنلاین؛

رقابت شانه به شانه کشورهای اروپایی در استفاده بیشتراز دستگاه های کارتخوان

رقابت شانه به شانه کشورهای اروپایی در استفاده بیشتراز دستگاه های کارتخوان

استفاده از دستگاه‌های POS (نقطه فروش) در اروپا از دهه ۱۹۷۰ آغاز شد و اولین کشور اروپایی که از دستگاه POS استفاده کرد، سوئد بود.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، در اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰، سیستم مدیریت پرداخت اولیه در سوئد به کار گرفته شد .

البته اولین دستگاه POS در دنیا در ایالات متحده آمریکا استفاده شد و استفاده از این روش پرداخت در دهه ۱۹۷۰ میلادی در آمریکا توسعه یافت و مورد استفاده قرار گرفت.

استفاده از دستگاه‌های POS در اروپا تأثیرات مثبت زیادی بر اقتصاد این قاره داشته و سرعت انجام تراکنش‌های مالی را به طور چشمگیری افزایش داد.

این امرباعث افزایش بهره‌وری در اقتصاد می‌شود زیرا زمان لازم برای انجام تراکنش‌های مالی کاهش یافته و فرصت‌های بیشتری برای فعالیت‌های تجاری فراهم می‌شود.

ازطرفی، استفاده از این دستگاه ها به کاهش استفاده از پول نقد منجر می‌شود.

این امر از یک سو، به کاهش جرم‌های مرتبط با پول نقد کمک می‌کند و از سوی دیگر تسهیلاتی از جمله افزایش امنیت در تراکنش‌ها و کاهش هزینه‌های مرتبط با مدیریت نقدینگی را فراهم و به بانک‌ها کمک می‌کند تا بهترین خدمات ممکن را به مشتریان خود ارائه دهند.

به دنبال این رخداد،افزایش اعتماد مشتریان به بانک‌ها و سیستم مالی رشد کرده و در نهایت به توسعه سیستم بانکی و مالی منجر می‌شود.

به طور کلی، استفاده از دستگاه‌های POS به سرعت بخشیدن به گردش‌های مالی در اروپا کمک زیادی کرده و منجربه افزایش بهره‌وری و پویایی اقتصاد این قاره شده است.

تا پایان سال ۲۰۲۳، تقریباً ۱۹.۹ میلیون دستگاه نقطه فروش (POS) در اروپا وجود داشت که این امر نشان‌دهنده افزایش ۱۳.۳درصدی تعداد این  دستگاه‌ها درمقایسه با پایان نیمه اول سال 2022 است.

علاوه بر این، تخمینی هم از سوی EAST نشان می‌دهد که در سال 2023، ۱۷،۱۴۵،۶۴۴ دستگاه POS در سراسر اروپا وجود دارد  که نشان‌دهنده افزایش 6 درصدی نسبت به کل سال 2022 است.

باتوجه به این  اعداد،متوجه می شویم که تمایل به استقرار دستگاههای POS  در سال 2023، رشد قابل توجهی در سراسر قاره اروپا داشته است.

درسال 2023،کشورهای اروپایی فرانسه، فنلاند، هلند،بلژیک و لوکزامبورگ سهم بالا و قابل توجهی  ازپرداخت‌های کارتی در POS را داشتند که نشانگر تعداد قابل توجه دستگاه های  POS دراین کشورها است.

جالب است بدانید که کشورهایی که  معمولاً با تعداد بالایی از ترمینال‌های POS، مانند انگلستان یا آلمان، در سال ۲۰۲۳ رتبه اول را نداشتند و  این تغییر نشان‌دهنده طبیعت پویای بازار ترمینال POS و نرخ‌های مختلف بهبود در کشورهای مختلف اروپایی است.

کشورهای اروپایی استقبال مختلفی از دستگاه‌های POS دارند، اما کشورهایی که بیشترین استقبال را دارند عموماً از نظر اقتصادی و تکنولوژیکی پیشرفته‌تر هستند.

بین کشورهایی که استفاده بیشتری از دستگاه‌های POS دارند، می‌توان به آلمان، فرانسه، انگلستان، ایتالیا و هلند اشاره کرد.

این کشورها دارای بازارهای پر رونق و تراکنش‌های مالی فراوانی هستند که نیاز به سیستم‌های پرداخت مدرن دارند.

عدد دقیقی درخصوص رقم گردش مالی توسط دستگاه های POS در اروپا در دسترس نیست اما صنعت پرداخت اروپا در سال ۲۰۲۳ رشد قابل توجهی داشته است.

آمار ها نشان می دهد که در سال 2023، تعداد کارت‌های در گردش 20 درصد بیشتر از میانگین بلند‌مدت افزایش یافت.

هزینه‌های انجام شده با کارت‌ها نیز  ۱۶.۳۵ درصد افزایش یافت که بیش از سه برابر میانگین بلند‌مدت است.

این رشد در استفاده از کارت‌ها و گردش آنها نشان‌دهنده افزایش گردش مالی از طریق دستگاه‌های POS است، زیرا آنها یکی از روش‌های اصلی انجام تراکنش‌های کارتی هستند که نشان دهنده افزایش استفاده از کارت‌ها و گسترش زیرساخت‌های POS است.

 

ارسال نظر