شناسه خبر : 47397

کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام

کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان قالیشویی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد افرادی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی مربوط به شست و شوی حرفه‌ای انواع قالی از بنده کلاهبرداری کرده اند.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: شاکی در ادامه اظهار داشت قصد شستشوی فرش‌های خود را داشتم که در یک صفحه اینستاگرامی تبلیغی از شستشوی فرش با قیمت‌های مناسب و درکمترین زمان مشاهده کردم و بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور مبلغی جهت رزرو برای آنها واریز کردم، اما بلافاصله پس از واریز وجه من را بلاک کردند و دیگر پاسخی از آنها دریافت نکردم.

 این مقام انتظامی بیان نمود: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و بکارگیری فنون تجربی و علمی ادمین صفحه جعلی قالیشویی را شناسایی و پس از تشریفات قضایی مجرم در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه متهم بیش از هشت میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده بود افزود: متهم پس از حضور در پلیس فتا اظهار داشت باتوجه به نزدیک شدن به ایام عید با راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه به بهانه شستشوی فرش با قیمت بسیار مناسب مراجعه کنندگان را با ترفند رزرو ترغیب به پرداخت بیعانه می‌کردم و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن نبودم.

 رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و قبل از دریافت کالا و یا گرفتن خدمات وجهی را به عنوان تسویه و یا بیعانه پرداخت ننمایید، همچنین می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

 

ارسال نظر