شناسه خبر : 42715

کلاهبرداری به بهانه خرید مبل با رسیدساز جعلی

کلاهبرداری به بهانه خرید مبل با رسیدساز جعلی

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری دو نفر کلاهبردار اینترنتی که با اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از تعدادی از شهروندان کرده بودند خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: یکی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شد قصد فروش مبل‌های منزل خود در سایت‌های خرید و فروش کالا‌های دست دوم را داشته که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: شاکی در ادامه گفت مبلمان خود را با قیمت ۲۰ میلیون تومان آگهی کردم و پس از دقایقی فردی تماس گرفت و به درب منزل ما مراجعه کرد و پس از توافق نهایی شماره کارت بانکی ام را گرفت و با اعلام مشخصات بنده و نشان دادن رسید پرداخت مبلغ مورد نظر در تلفن همراهش مبل‌ها را با خود برد و بعد از بررسی حساب بانکی متوجه شدم هیچ مبلغی به حسابم واریز نشده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد شکات پرونده در روند رسیدگی افزود: تعداد دیگری از شهروندان نیز در خصوص سرقت مبلمان به این پلیس مراجعه کردند و با شرح شکایتشان مشخص شد متهم همه این افراد مشترک است و تمام شکات این پرونده بدون اطمینان پیدا کردن از واریز وجه به حساب خود و صرفا با مشاهده مشخصات خود در صفحه نمایشگر تلفن همراه متهم و نرم افزار رسیدساز جعلی اقدام به تحویل کالا به مجرم شده اند.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و پس از تحقیقات گسترده و همه جانبه ردپای مجرمین را در فضای مجازی شناسایی کردند و پس از تشریفات قضایی این شیادان را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمین این پرونده در حدود هشت میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند خاطرنشان کرد: مجرمین پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مواجهه با شکات پرونده به جرم خود اقرار کرده و اظهار داشتند پس از جلب اعتماد فروشنده و وارد کردن شماره کارت اعلامی در یک نرم افزار همراه بانک اصلی مشخصات شاکی را به دست می‌آوردیم و با ورود به اپلیکیشن رسیدساز جعلی و وارد کردن اطلاعات وی یک رسید جعلی واریز به فروشندگان نشان میدادیم و با بهانه‌هایی مثل اختلال در سامانه‌های پیامکی بانک‌ها با تحویل کالا به سرعت از محل خارج می‌شدیم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ توصیه کرد: لازم است افراد در زمان معامله ابتدا با بررسی حساب بانکی خود از واریز پول به حساب خود اطمینان حاصل کرده و سپس کالا را تحویل خریدار بدهند.

 

ارسال نظر