شناسه خبر : 42456

موتورسواران، یکی از عاملان اصلی تصادفات پایتخت

موتورسواران، یکی از عاملان اصلی تصادفات پایتخت

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، موتورسواران را یکی از عاملان اصلی بروز تصادفات در تهران اعلام کرد و گفت: ۴۷ درصد از تصادف‌های فوتی به موتورسواران اختصاص دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ فیروز کشیر روز دوشنبه در گفت وگویی با اشاره به ضرورت استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی استاندارد، توضیح داد: استفاده نکردن از کلاه ایمنی دلیل تصادف نیست اما استفاده از کلاه ایمنی استاندارد برای حفظ سلامت جان راکب موتورسیکلت در تصادفات لازم و ضروری است.

وی افزود: ضربه‌ای که در تصادف به سر وارد می‌شود علت مرگ موتورسواران است و اگر کلاه ایمنی استانداردی استفاده شود، شدت و نوع ضربه‌ای که به سر وارد می شود قطعا منجر به مرگ نخواهد شد.

سرهنگ کشیر با بیان اینکه بحث ایمنی و سلامت شهروندان همیشه جزو دغدغه‌های اصلی پلیس بوده و هست؛ گفت: تمام طرح‌هایی که پلیس در طول سال به جز اعمال قانون و نظم بخشی به ترددها انجام می‌دهد، بحث بازدارندگی رانندگان از انجام تخلفات است تا جان مردم حفظ و سلامت شهروندان را به ارمغان بیاورد.

وی افزود: با توجه به تجزیه و تحلیل‌هایی که از آمار تصادفات در طول هشت ماهه امسال انجام شده است، متاسفانه شاهد افزایش تصادفات فوتی و جرحی در شهر تهران هستیم که این مهم ما را بر آن داشت که طرح ایمنی و سلامت را به صورت پر رنگ تر اجرا کنیم.

سرهنگ کشیر ادامه داد: این طرح تخلفاتی چون استفاده نکردن از کلاه ایمنی، نبستن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی را شامل می‌شود.

وی همچنین گفت که تخلفاتی چون ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و بی توجهی به جلو در تصادفات تاثیر بسیار زیادی دارد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در تصادفات و واژگونی‌هایی که اتفاق می‌افتد سرنشینان جلو و عقب خودرو که از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند در ابتدا سر آنها به شدت با شیشه جلو برخورد و باعث شکستگی سر و گردن و قطع شدن نخاع و در ادامه به بیرون پرتاب شده‌اند که فوت آنها را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: سالیان قبل اگر کسی از کمربند ایمنی استفاده می‌کرد شاید برخی افراد به آنان می خندیدند ولی الان به صورت یک فرهنگ در آمده است و اگر کسی نبندد توسط شهروندان هم شاید به وی تذکر داده شود.

سرهنگ کشیر یادآور شد: اگر در جایی پلیس نبود ما باید با رفتارهای ترافیکی که داریم خود قانون را اجرا کنیم و کمربند ایمنی خود را ببندیم و تخلف نکنیم و باید به این هدف برسیم که در نبود پلیس اجرای قوانین و مقررات را خود انجام دهیم و خودمان پلیس خود باشیم و این موضوع بسیار مهم، جالب و لذت بخش است.

ارسال نظر