شناسه خبر : 40192

کشف بیش از ۴۵۱ کالای قاچاق با مدارک گمرکی ۴ سال پیش در جنوب تهران!

کشف بیش از ۴۵۱ کالای قاچاق با مدارک گمرکی ۴ سال پیش در جنوب تهران!

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۴۵۱ هزار قلم انواع کالای خارجی قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را بیش از ۸۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ مهدی افشاری؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف محل دپوی کالای قاچاق در محدوده خیابان فدائیان اسلام شدند.

وی افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیر متنابهی انواع کالا در آدرس خیابان فدائیان اسلام جنوب پایین‌تر از آزادگان کوچه کیوان تخلیه و دپو شده که توسط خودروی شوتی کالای خارجی را به این مکان منتقل و سپس به بازار ارسال می‌کنند.

 افشاری گفت: مامورین این پلیس محل مورد نظر را بازرسی کردند که مشخص شد این محل یک بنگاه بازرگانی کالای عمومی است و مقادیری متنابهی انواع کالا در محل دپو شده است که اسناد و مدارک گمرکی آن متعلق به سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ است!

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ بیان کرد: طی استعلام از سامانه‌های گمرکی مشخص شد از حیث بازه زمانی و مقصد این کالا‌ها با مدارک گمرکی مغایرت داشته است؛ در نتیجه کالاها، فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی بوده و کالا‌ها در سامانه انبار‌ها نیز ثبت نشده‌اند.

این مقام انتظامی متذکر شد:این کالا‌ها شامل تعداد ۳۱۹ هزار و ۱۱۰ عدد فندک، ۲۴ هزار و ۷۸۶ عدد چراغ قوه، ۲۰۰ عدد ساعت مچی، ۱۸ هزار و ۸۸۰ عدد ابزار دخانی، هزار و ۱۵۵ عدد چاقو، ۸۷ هزار و ۴۰۰ عدد ابزارآلات تولید کشور‌های چین و ترکیه بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

 

ارسال نظر