شناسه خبر : 38874

۱۰ هزار خودروی شوتی توقیف شد

۱۰ هزار خودروی شوتی توقیف شد

رییس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۰ هزار پرونده در راستای برخورد با قاچاقچیان تشکیل شده و وجوه بازگشته به خزانه دولت، ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سردار حسین رحیمی روز دوشنبه در مراسم امحای کالای قاچاق که با حضور فرمانده کل انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست امسال ۴۲ هزار پرونده خرد و کلان در حوزه کالای قاچاق تشکیل شد.

وی افزود: ۲ هزار پرونده کلان در حوزه قاچاق در ۶ ماهه نخست امسال تشکیل شد که ارزش این پرونده ها حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

۱۰ هزار خودرو شوتی توقیف شد

به گفته رییس پلیس امینت اقتصادی، برخورد با خودروهای شوتی از دیگر برنامه‌های پلیس امنیت اقتصادی بود که در نیمه نخست امسال ۱۰ هزار خودرو شوتی توقیف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

سردار رحیمی، امحای کالای قاچاق را یک رویه برای بسیاری از کشورها دانست و گفت: این روند فقط در ایران نیست و در کشورهایی مانند روسیه، مالزی و هنگ کنگ این اقدام برای برخورد جدی با قاچاق اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: خط قرمز پلیس امنیت اقتصادی قاچاق کالا چه از خارج به داخل و چه از داخل به خارج است و در میان نهادهای قضایی و انتظامی هماهنگی بسیار عالی برای مقابله با قاچاقچیان وجود دارد.

رییس پلیس امینت اقتصادی اضافه کرد: در مسائلی مانند اخلالگران اقتصادی نیز خط قرمزها ترسیم شده و پلیس به جد در تعقیب اخلالگران است.

ارسال نظر