شناسه خبر : 34647

آمار تماس صوتی و تصویری پیام‌رسان‌های داخلی چقدر است؟

آمار تماس صوتی و تصویری پیام‌رسان‌های داخلی چقدر است؟

به دنبال اضافه شدن قابلیت تماس تصویری به برخی از پیام رسان های داخلی، به تازگی قائم مقام مدیرعامل یک پیام‌رسان داخلی از افزایش ۴۰ درصدی تعداد تماس صوتی و تصویری در این پیام رسان خبر داده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، ‌پس از فیلتر شدن برخی پیام‌رسان‌ های خارجی در چندین مرحله و طی سال های گذشته، مهاجرت کاربران ۵۰ میلیونی به پیام‌رسان‌های دیگر از جمله نمونه‌های مشابه خارجی و داخلی آغاز شد.

امکان پرداخت از طریق پیام‌رسان‌های بومی از مواردی بود که نسبت به پیام‌رسان‌های خارجی، برای این ابزارهای داخلی برتری ایجاد می‌کرد. اکنون برخورداری از امکان تماس صوتی و تصویری برای پیام‌رسان‌های بومی هم می‌تواند ویژگی دیگری باشد که کاربران را به استفاده از این ابزارها تشویق کند.

در همین راستا پیام رسان های داخلی به دنبال رضایت کاربران از خدمات خود در تلاش هستند این قابلیت ها را ایجاد کنند و این روند ادامه داشت تا زمانی که چند پلتفرم خارجی از اواخر شهریور سال گذشته محدود شده و حمایت دولت از پیام رسان های داخلی بیش از گذشته شد به گونه ای که در آیین نامه حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال بخش های حمایتی خوبی برای رشد و توسعه سکوهای داخلی در نظر گرفته شد.

تا اینکه پاییز سال گذشته خبری به نقل از وزیر ارتباطات مبنی بر فراهم شدن امکان تماس صوتی و تصویری از سه پیام رسان ایرانی با اپراتورهای تلفن ثابت و همراه منتشر شد و وی پس از مدتی اعلام کرد که در راستای گلایه برخی کاربران ساکن کشورهای دیگر که تمایل به برقراری ارتباطات با اعضای خانواده بودند، تماس صوتی و تصویری باکیفیت در سه پلتفرم‌های ایرانی ایجاد شده و در طی این مدت افراد زیادی از اعضای کابینه گرفته تا تجار و دوستان و... برای برقراری ارتباط تصویری در سفرهای خارجی، از سرویس تماس تصویری پلتفرم های داخلی استفاده کرده که تجربه آنها نیز رضایت بخش بوده است.

او تأکید کرد که ارتباط صوتی و تصویری در پیام‌رسان‌های کشور برقرار است و روزانه چند میلیون تماس تصویری و صوتی انجام می شود.

در نهایت مقرر شد به منظور تسهیل ارتباطات مردم در ایام نوروز ترافیک چهار پیام رسان و دو نرم افزار ارتباط تصویری با همکاری اپراتورها از تاریخ اول تا چهاردهم فروردین رایگان شود.

به دنبال اجرای این اقدام آمارهای رسمی منتشر شده از سوی مسئولان حاکی از رشد میزان استفاده مردم از پیام رسان های داخلی بود و در بازه زمانی درنظر گرفته شده به صورت متوسط  حدود ۴.۸ میلیون تماس صوتی و تصویری مجموعا در بستر پیام رسان های داخلی روبیکا، بله، آیگپ و سروش پلاس انجام شده است.

 در همین رابطه به تازگی، امین تجملیان_قائم مقام مدیرعامل یک پیام رسان داخلی_ با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی اظهار کرد: تعداد تماس صوتی و تصویری پیام رسان بله در هفته اخیر با حدود ۴۰ درصد رشد به ۷۰۰ هزار تماس روزانه رسیده است.

وی افزود: این پیام رسان ایرانی از کاربران نظرسنجی می‌کند. نظرسنجی پس از هر تماس به ما در افزایش کیفیت تماس کمک میکند.

از سوی دیگر و همزمان با ایام حج، برقراری تماس اینترنتی در عربستان سعودی محدودیت‌هایی دارد و حجاج  ایرانی برای ارتباط تصویری و صوتی با داخل ایران، نیازمند استفاده از پیام‌رسانی هستند که قابلیت ارسال و دریافت کد ورود در عربستان را داشته باشد.

بنابراین یک پیام رسان ایرانی در زمینه رفع این مشکل تلاش کرده است و حجاج می توانند در عربستان وارد این پیام رسان شوند و از طریق آن تماس چندرسانه‌ای با کیفیت با داخل ایران و نیز حجاج دیگر در عربستان برقرار کنند.

گفتنی است امکان برقراری تماس با کیفیت به صورت گروهی و چند نفره هم به صورت همزمان در این پیام رسان وجود دارد که می تواند برای هماهنگی بین اعضای کاروان یا عوامل کاروان با یکدیگر مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال نظر