شناسه خبر : 40773

وعده زمانی دیگر برای بهره‌برداری از پروژه کروکی برخط

وعده زمانی دیگر برای بهره‌برداری از پروژه کروکی برخط

به تازگی رئیس کل بیمه مرکزی گفته است، امید داریم تا ۱۳ آذر (روز بیمه) کروکی برخط را به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ اواخر سال ۹۹ همزمان با نام‌گذاری هفته فراجا به نام «پلیس هوشمند» در مجموعه انتظامی بحث کروکی برخط مطرح شد پروژه‌ای که رئیس کل سابق بیمه مرکزی در شهریور ۱۴۰۱ اعلام کرد در هفته دولت (شهریور ۱۴۰۱) افتتاح خواهد شد.

شش ماه طول کشید و خبری از کروکی برخط نبود تا اینکه سوم اسفند ۱۴۰۱ در حاشیه مراسم آیین رونمایی از طرح‌ها و محصولات جدید بیمه‌ای، رئیس کل بیمه مرکزی خبر از افتتاح سراسری پروژه کروکی آنلاین در نیمه شعبان داد.

اما نیمه شعبان یعنی ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ هم فرارسید و خبری از کروکی آنلاین نبود؛ پیگیر آخرین وعده راه اندازی و رونمایی نهایی کروکی آنلاین شد و مجید مشعلچی قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: گرچه نهایی شدن کروکی آنلاین به نیمه شعبان نرسید، اما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا این پروژه نهایی شود و زمانی که به افتتاح نزدیک شد، اطلاع رسانی کاملی خواهیم کرد.

پروژه‌ای که حوالی تیر ماه امسال سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور در رابطه با آن گفت: بنا داریم در روز عید مبعث حضرت رسول اکرم (ص) (۱۹ بهمن ۱۴۰۲) این طرح را در سراسر کشور رونمایی و اجرایی کنیم.

هادیانفر در ادامه بیان کرد: سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تصادف اعم از خسارتی، جرحی و فوتی در کشور داریم که باید برای این تصادفات کروکی کشیده شود.

او با بیان اینکه در کروکی‌های کاغذی امکان خطا وجود دارد، گفت: این کروکی‌ها باید به مراجع قضایی، کارشناسی و بیمه‌ها ارسال شود و در برخی مواقع شاید اصل کروکی آسیب ببینید و از خوانایی کافی برخوردار نباشد.

رئیس پلیس راهور افزود: به همین منظور کروکی‌های الکترونیک مطرح شدند تا بتوان در کنار نقشه تصادفات، از مواردی مانند نقاط حادثه‌خیز، استقرار پلیس در نقاط پر تصادف، تحلیل خودروی تصادفی و … مطلع شد، تا اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای لازم انجام شود.

برای پیگیری آخرین جزئیات از روند پیشروی پروژه کروکی برخط به سراغ رئیس کل بیمه مرکزی علی استادهاشمی رفت و او گفت: دو پروژه را با نیروی انتظامی جلو می‌بریم یک بحث کروکی برخط و دیگری موضوع بیمه شخص ثالث راننده محور است.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: هر دو پروژه کروکی برخط و بیمه شخص ثالث راننده محوری به بحث تبادل داده‌ها و اطلاعات میان بیمه مرکزی و نیروی انتظامی بستگی دارد. مذاکراتی خوبی را داشته ایم. امید داریم تا ۱۳ آذر روز بیمه بتوانیم این دو پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

استادهاشمی مطرح کرد: فشرده جلساتی را در حال برگزاری هستیم که این دو پروژه را حداقل به شکل پایلوت در یک یا دو استان انجام دهیم تا بتوانیم تا پایان سال در خدمت تمام مردم باشیم.

پروژه کروکی برخطی که علاوه بر حذف کاغذ مزایای دیگر را به همراه دارد، موضوعی که مینا صادقی کارشناس امور بیمه‌ای در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آن گفت: با توجه به اینکه کروکی تقلبی رخ می‌داد و این اتفاق کم هم نبوده است حضور کروکی آنلاین از یک طرف می‌تواند ضرر را در صنعت بیمه کم کند از سوی دیگر به مردم نیز کمک زیادی خواهد کرد.

او بیان کرد: زمانی که کروکی آنلاین باشد پلیس در لحظه تصادف را در سامانه مد نظر ثبت می‌کند به این ترتیب علاوه بر این که بیمه‌گذار کمتر دچار درد سر می‌شود وقت و انرژی کمتری هم از آن گرفته می‌شود و دسترسی به آمار برای بیمه هم آسان‌تر می‌شود و یک صرفه جویی در زمان هم رخ می‌دهد.

به گفته کارشناسان، با کروکی برخط علاوه بر صرفه جویی در زمان و حذف کاغذ میزان تقلب هم به شکل چشم گیری کاهش پیدا خواهد کرد. پروژه‌ای که باید منتظر ماند و دید سرانجام تا ۱۳ آذر عملیاتی می‌شود؟ باشگاه خبرنگاران جوان پیگیر این موضوع خواهد بود.

ارسال نظر