شناسه خبر : 39069

اجرای کروکی الکترونیک نارضایتی مردم از کارشناسی تصادفات را کاهش داد

اجرای کروکی الکترونیک نارضایتی مردم از کارشناسی تصادفات را کاهش داد

معاون اجرایی پلیس راهور فراجا اجرای طرح کروکی الکترونیک را موجب افزایش دقت در ترسیم کروکی و کاهش نارضایتی مردم دانست.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا،  سردار حسین رمضانی، در همایش تجلیل از برترین‌های پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های نورالرضا در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: هفته فراجا فرصتی شد تا در آن از برترین‌های پلیس راهور در حوزه‌های کروکی برتر، راهوران فداکار و صحیح‌العمل، ایده‌های برتر ترافیکی و ... قدردانی کنیم و امیدواریم که این رویه در سال‌های آتی نیز ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به برخی از تخلفاتی که در گذشته از سوی برخی از ماموران پلیس راهور انجام شده بود، گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته بعضی از رانندگان متخلف برای فرار از جریمه، نمره منفی؛ توقیف خودرو و ... پیشنهادات فریبنده‌ای را به ماموران پلیس ارائه می‌کردند، البته عمده ماموران ما این پیشنهادات را رد و آن را صورتجلسه نیز می‌کردند، اما با دستور سردار هادیانفر از سال ۹۸  با جدیت با این موضع برخورد شد.

معاون اجرایی پلیس راهور فراجا افزود: یکی از انتقادات و دغدغه‌های مردم کیفیت کروکی و جلوگیری از پایمال شدن حقوق مردم بود که در این زمینه با دستور ریاست پلیس راهور فراجا، چهار اقدام در دستور کار پلیس راهور قرار گرفت، یکی از این اقدامات ابتکار فرماندهی راهور برای بحث پایه‌گذاری ترسیم کروکی الکترونیکی بود که ماموران ما به آن مجهز شده‌اند. این طرح در حال اجرا و توسعه است و زیرساخت‌های آن با مشارکت بخش خصوصی و بیمه مرکزی در حال تکمیل شده است. دست‌افزارهادر اختیار همه افسران قرار خواهد گرفت.

به گفته رمضانی، اجرای طرح کروکی الکترونیک هم دقت ترسیم کروکی‌ها را افزایش داد و هم سبب کاهش اعتراضات مردم به کارشناسی تصادفات در این حوزه شد.

وی با اشاره به انتخاب کروکی برتر گفت: از میان ۵۸۲۰ نفر که دارای برترین کروکی‌ها بودند، ۵۷۲ نفر انتخاب شده و در ادامه سپس ۱۰۵ کروکی با موفقیت به سطح داوران رسید و در نهایت نیز جایزه کروکی برتر در سطح کشور سرهنگ کیوان پور از پلیس راهور تهران بزرگ تعلق قرار گرفت. امروز با اقدامات انجام شده، کیفیت کروکی‌ها به بهترین شکل ممکن درحال انجام است و سهم تقصیر علاوه بر راننده، به نقص فنی خودرو و جاده هم تعلق می‌گیرد.

 

ارسال نظر