شناسه خبر : 37180

حوادث رانندگی منجر به فوت در ساوه ۵۰ درصد کاهش یافت

حوادث رانندگی منجر به فوت در ساوه ۵۰ درصد کاهش یافت

فرمانده انتظامی ساوه گفت: وقوع حوادث رانندگی منجر به فوت درون شهری این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ «علی‌اکبر عیسی‌آبادی» ، اظهار کرد: تصادفات فوتی درون شهری این شهرستان از ۱۴ نفر متوفی در سال گذشته به هفت نفر در سال جاری کاهش پیدا کرده است‌.

وی، با بیان اینکه تصادفات منجر به جرح و خسارت شهرستان ساوه در این مدت نیز با همین مقدار کاهش روبرو است، افزود: در کنار رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، برخی اقدامات از جمله اصلاح نقاط حادثه خیز از سوی اعضای شورای ترافیک در این کاهش تاثیر گذار است.

سرهنگ عیسی‌آبادی یادآور شد: ایجاد رفیوژ میانی خیابان‌های شهید رجایی، شهید حاج امینی، جمهوری، فردوسی و شهید مطهری، نصب گاردریل روبروی دادگستری و ساخت سرعتکاه در معابر اصلی شهر و رنگ‌آمیزی و آشکارسازی آنها از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش تصادفات درون شهری است.

وی بیان کرد: ۱۸ نقطه پرتصادف در شهرستان ساوه شناسایی شده که تاکنون هشت نقطه آن از سوی شهرداری با مصوبه شورای ترافیک شهرستان برطرف شده است.

فرمانده انتظامی ساوه اظهار کرد: بیشترین علت بروز تصادفات این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون، مربوط به رعایت نکردن حق تقدم عبور، توجه نکردن به جلو ناشی از عجله و شتاب بی‌مورد و تغییر مسیرهای ناگهانی از سوی رانندگان گزارش شده است.

سرهنگ عیسی‌آبادی عنوان کرد: بر اساس بررسی کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی، بیشترین ساعت وقوع تصادف در معابر درون شهری از ساعات ۱۰ تا ۱۲ بامداد و بعدازظهر نیز از ساعت ۱۸ تا ۲۱ است.

وی گفت: پرتصادف‌ترین مکان‌های درون شهری ساوه نیز بلوارهای شهید بهشتی، آزادی، سید جمال‌الدین اسدآبادی، شهید مطهری، معصومیه و همچنین معابر اصلی شهرک امیرکبیر است.

فرمانده انتظامی ساوه، در خصوص اهمیت برخورد و جمع‌آوری وانت بارها که باعث سدمعبر می‌شوند نیز اظهار کرد: مسئولیت این مهم برعهده اجرائیات شهرداری‌ها است و پلیس راهنمایی و رانندگی مکلف است خودروهایی که در هسته مرکزی شهر و میادین باعث ایجاد سد معبر و ترافیک می‌شوند برابر مقررات، اعمال قانون کنند.

ارسال نظر