شناسه خبر : 8405

بیش از ۳۲هزار مددجو کمیته امداد لرستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

 بیش از ۳۲هزار مددجو کمیته امداد لرستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت:یک میلیون و ۶۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش استان هستند که روزانه ۶۰۰ میلیون تومان برای جامعه هدف پرداخت می‎شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، شاهدخت فتحی بیرانوند روز چهارشنبه در همایش استانی هفته بیمه سلامت در سالن جلسات اداره امور مالیاتی لرستان اظهار داشت: یکهزار و ۱۶۰ نفر بیمارخاص در لرستان وجود دارد که هشت درصد هزینه‎های سازمان را به خود اختصاص داده‎اند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۶۰هزار نفر معادل ۶۰ درصد جمعیت لرستان در پنج صندوق مختلف تحت پوشش بیمه سلامت هستند افزود: امسال ۳۲هزار و ۵۰۰ نفر مددجو کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

وی گفت: سازمان الکترونیک و هوشمند سازی در ابتدای امسال اجرایی شده و این اقدام تنها راهکرد برون رفت از مشکلات ناشی از هزینه های درمانی است.

فتحی بیرانوند بیان کرد: برخی افراد صاحب چند دفترچه بودند که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استحقاق سنجی و رفع هم پوشانی آغاز و توانستیم ۱۸هزار و ۱۵۰ نفر را شناسایی کنیم.

وی افزود: در اجرای نسخه الکترونیک جزو استان های پیشرو هستیم و تا کنون در شهرستان های الیگودرز، ازنا و پلدختر ۱۲هزار و ۸۱۴ نسخه  انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵درصد مراکز و موسسات در لرستان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند گفت: ۱۱۶میلیارد تومان در ۶ماهه نخست امسال برای افراد تحت پوشش هزینه درمان پرداخت شده است.

ارسال نظر