شناسه خبر : 6971

۱۳ درصد از مجموع هزینه داروهای تخصصی ام اس وارداتی است

۱۳ درصد از مجموع هزینه داروهای تخصصی ام اس وارداتی است

رئیس گروه دارو دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ضمن اشاره به خدمات دارویی این سازمان بیمه‌گر به مبتلایان ام. اس گفت:۲۱ هزار و ۶۷۹ بیمار ام اس در سال ۹۷ داروی تخصصی دریافت کرده‌اند که از این تعداد هفت درصد مربوط به داروهای وارداتی بوده است.

به گزارش چابک آنلاین نوشین جزایری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷ قلم دوز داروی تخصصی بیماران ام اس تحت پوشش بیمه سلامت است، بیان کرد: بیماران ام اس علاوه بر داروهای تخصصی بسته خدمت «ام اس»، می‌توانند از سایر داروهای تحت پوشش بیمه نیز همانند سایر بیمه‌شدگان طبق ضوابط ابلاغی سازمان بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: هزینه کرد سازمان بیمه سلامت بابت داروی تخصصی بسته خدمتی در سال ۹۷، بالغ بر هزار و۸۵۳ میلیارد ریال بوده که ۲۳۸ میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به داروهای وارداتی است؛ به عبارت دیگر داروهای وارداتی حدود ۱۳ درصد از مجموع هزینه داروهای تخصصی این بیماران را به خود اختصاص داده است.

رئیس گروه دارو دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت همچنین گفت: فرانشیز تمام داروهای تخصصی بیماران خاص بین پنج تا ۱۰ درصد است. به استثنای ۳ قلم از این داروها که وارداتی بوده و از فرانشیز ۴۰ درصد برخوردار هستند و همزمان نوع تولید داخل این داروها نیز موجود و با فرانشیز پنج درصد تحت پوشش بیمه است. بیمه شدگان می‌توانند در صورت تمایل نوع تولید داخل این داروها را با فرانشیز پنج درصد و یا نوع وارداتی را با فرانشیز ۴۰ درصد دریافت کنند.

وی افزود: بسته خدمتی بیماران «ام‌اس» بر اساس مصوبات ابلاغی از سوی شورای عالی بیمه به همراه بیماری‌های خاص تعیین شده و سازمان موظف به اجرای آن است.

جزایری در پایان با اشاره به اینکه بیمه در خصوص پوشش داروها باید بر اساس ضوابط قانونی عمل کند، گفت: پوشش داروها بر اساس نوع ژنریک انجام می‌شود و بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه، پوشش داروهای وارداتی بیماران خاص با تثبیت قیمت در تعهد تا پایان برنامه ششم توسعه تداوم می‌یابد.

 

ارسال نظر