شناسه خبر : 6464

۱۵۰میلیارد ریال به بیمه سلامت استان مرکزی اختصاص یافت

۱۵۰میلیارد ریال به بیمه سلامت استان مرکزی اختصاص یافت

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: ۱۵۰میلیارد ریال برای تسویه بدهی فروردین ماه امسال این سازمان بیمه گر با موسسات طرف قرارداد استان اختصاص یافته است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، «محمدرضا جیریایی» روز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: ۴۰ میلیارد ریال این منابع تخصیصی برای پرداخت به مؤسسه‌های بخش خصوصی و ۱۱۰ میلیارد ریال به منظور تسویه حساب بدهی مؤسسه‌های دولتی و دانشگاهی طرف قرارداد بیمه سلامت استان مرکزی صرف می‌شود. وی ادامه داد: مجموع مطالبه دانشگاه‌های علوم پزشکی ساوه و خمین تا پایان بهمن ماه و سایر مؤسسه‌های طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی تا پایان آذرماه پرداخت شده است و تسویه حساب بدهی معوقه سایر بخش‌های طرف قرار داد بیمه سلامت استان نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: بر اساس تفاهم نامه کمیته امداد امام خمینی (ره) با سازمان بیمه سلامت، پوشش بیمه درمانی مددجویان از ابتدای امسال به این سازمان منتقل شده است.

جیریایی افزود: پنج هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان در سه ماه نخست امسال از پوشش بیمه درمانی بهره مند شده‌اند و با صدور دفتر چه برای ۱۶ هزار نفر مددجوی این نهاد حمایتی زمینه بهره مندی آنان از خدمات درمانی مؤسسه‌های طرف قرارداد بیمه سلام. فراهم شده است.

وی از انعقاد تفاهم نامه سازمان بیمه سلامت کشور با سازمان زندان‌ها و امور تأمین وزارت کشور در سال جاری خبر داد و گفت: از این پس تمامی زندانیان در بند و خانواده‌های آنان می‌توانند از مزایای خدمات درمانی مؤسسه‌های بخش دولتی و دانشگاهی طرف قرارداد بیمه سلامت استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: مددجویان ندامتگاه‌ها پس از آزادی نیز می‌توانند با پرداخت حق بیمه ایرانیان سازمان بیمه سلامت مشمول تداوم خدمات از این سازمان شوند.

جیریایی با یادآوری اجرای طرح نسخه الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی شهرستان خمین، خاطرنشان کرد: این طرح امسال در راستای اجرای دولت الکترونیک به صورت نمونه در یکی از شهرستان‌های هر استان اجرایی شده و با جمع بندی و رفع مشکلات و چالش‌های احتمالی در سایر شهرستان‌ها کلید می‌خورد.

وی پیش بینی کرد: طرح نسخه الکترونیکی از ابتدای تیرماه امسال در شهرستان‌های شازند، محلات و دلیجان اجرایی شده و پس از رفع مشکلات آن در شهرستان اراک و ساوه و بعد از آن در تمامی استان مرکزی اعمال می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی خاطرنشان کرد: اجرای طرح نسخه الکترونیکی با هدف تسهیل و سرعت در ارائه خدمات پزشکی، افزایش دقت، کاهش خطاهای پزشکی و افزایش نظارت سازمان‌های بیمه گر در روند درمان انجام می‌شود.

جیریایی اجرای طرح رسیدگی پایش الکترونیکی پرونده‌های بستری را از دیگر برنامه‌های سازمان بیمه سلامت کشور در سال جاری عنوان کرد و گفت: این طرح اکنون به صورت نمونه در ۶ استان کشور آغاز شده و اجرای آن در استان مرکزی از برنامه‌های این اداره کل است.

وی ادامه داد: کاهش اختلاف احتمالی مؤسسات طرف قرارداد با سازمان‌های بیمه گر و حذف سلایق در روند درمان بیماران از جمله اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: اجرای سامانه ۱۶۶۶ از دیگر برنامه‌های سازمان بیمه سلامت کشور در سال جاری است که در این طرح مؤسسات و بیمه شدگان می‌توانند مشکلات و کاستی‌ها را به مسئولان استانی و کشوری این سازمان اطلاع رسانی کنند.

جیریایی یادآور شد: ۵۶۳ هزار نفر معادل ۴۰ درصد جمعیت استان مرکزی اکنون تحت پوشش بیمه‌ای اداره کل بیمه سلامت استان قرار دارند و خدمات درمانی مؤسسه‌های طرف قرارداد این سازمان بهره مند می‌شوند.

وی افزود: ۳۱۷ هزار و ۲۲۳ نفر این افراد تحت پوشش صندوق روستایی و عشایری هستند و از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده خدمات درمانی سطوح یک، ۲ و سه را بهره مند می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: ۸۷ هزار نفر تحت پوشش صندوق کارکنان دولت، ۳۲ هزار و ۵۰۳ نفر سایر اقشار، پنج هزار و ۶۸۹ نفر صندوق ایرانیان و بقیه تحت پوشش صندوق بیمه همگانی این اداره کل قرار دارند.

جیریایی ادامه داد: ۲ هزار و ۵۳ نفر از اتباع استان مرکزی نیز بر اساس تفاهم نامه سازمان بیمه سلامت با دفتر اتباع وزارت کشور از خدمات بیمه‌ای و درمانی مؤسسه‌های طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۳۰ مؤسسه طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی وظیفه خدمت رسانی و ارائه خدمات درمانی به افراد تحت پوشش این اداره کل را برعهده دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: ۲۵۳ هزار سند ماهانه توسط مؤسسه‌های طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی تولید و برای پایش و رسیدگی به این اداره کل ارسال می‌شود.

جیریایی افزود: ۱۵۰ میلیارد ریال در هر ماه پس از پایش و رسیدگی اسناد به مؤسسات طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: هزینه بیمه شدگان سلامت استان یک هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال در سال گذشته بوده است که ۷۰ درصد این هزینه‌ها برای بخش دانشگاهی و دولتی و ۳۰ درصد برای بخش خصوصی صرف شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: ۳۴ میلیارد ریال این هزینه‌ها برای دریافت خدمات درمانی به پزشک عمومی، ۱۰۰ میلیارد ریال پزشکان متخصص، ۲۹۴ میلیارد ریال به داروخانه‌های بخش خصوصی و دولتی، ۵۰ میلیارد ریال آزمایشگاه‌ها، ۷۶ میلیارد ریال رادیولوژی و سونوگرافی و ۹۰۰ میلیارد ریال برای خدمات بستری به مؤسسات طرف قرارداد پرداخت شده است.

جیریایی گفت: یک هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال از مطالبات مؤسسه‌های طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی در سال گذشته پرداخت شده و ۴۵۰ میلیارد ریال باقی مانده که تسویه آن از برنامه‌های اولویت دار این اداره کل است.

ارسال نظر