شناسه خبر : 6331

برای توسعه الکترونیکی خدمات سازمان بیمه سلامت تصمیم‌های خوبی گرفته شد

برای توسعه الکترونیکی خدمات سازمان بیمه سلامت تصمیم‌های خوبی گرفته شد

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: اجرای طرح‌های الکترونیک در نظام سلامت می‌تواند خدمات بهتری به مردم ارائه کند و همچنین در مدیریت منابع نظام سلامت نیز بسیار موثر است. زیرا در نظام سلامت همواره با کمبود منابع مواجه می‌شویم.

به گزارش چابک‌آنلاین، ابوالحسن فیروزآبادی روز شنبه درباره اجرای طرح‌های الکترونیک در نظام سلامت افزود: گزارش بسیار خوبی از روند اجرای طرح‌های الکترونیک و مدیریت هوشمند منابع و کاهش مصارف و هزینه‌ها در سازمان بیمه سلامت ارائه شده است. همچنین برای توسعه الکترونیکی شدن خدمات در سازمان بیمه سلامت تصمیم‌های خوبی گرفته شده است.

وی ادامه داد: سرعت الکترونیکی شدن خدمات مطب‌ها نیز افزایش یافته و از طرفی باید از ظرفیت بخش خصوصی در مسیر الکترونیکی شدن خدمات نظام سلامت استفاده کنیم.

فیروزآبادی اظهار داشت: زیرساخت‌های کشور برای اجرای طرح‌های الکترونیکی در نظام سلامت آماده است و این مسیر حتماً باید طی شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور درباره آمادگی مدیران و مسئولان نظام سلامت برای الکترونیکی شدن خدمات نیز بیان کرد: باید به سمت الکترونیکی شدن خدمات در نظام سلامت حرکت کنیم و چاره‌ای جز این نیست و باید فرهنگ آن ایجاد شود.

در حال حاضر ۴ پروژه نسخه الکترونیکی، نظام ارجاع الکترونیکی، رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری و استحقاق سنجی در سازمان بیمه سلامت و در ۵ استان اجرا می‌شود. به گفته مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، این پروژه‌ها تا پایان بهار در ۵ استان گیلان، مازندران، گلستان، زنجان و آذربایجان شرقی اجرایی می‌شوند و پس از آن گزارش اجرای این پروژه‌ها ارائه می‌شود. وزارت بهداشت نیز در ماه‌های اخیر روند اجرای پروژه پرونده الکترونیک سلامت را سرعت بخشیده و به گفته وزیر بهداشت قرار است تا پایان بهار ۹۸ همه ایرانیان پرونده الکترونیک سلامت داشته باشند.

ارسال نظر