شناسه خبر : 8971

ثبات در بازار ارز به‌زودی ایجاد می‌شود

ثبات در بازار ارز به‌زودی ایجاد می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: قبلاً هم به مردم عزیز عرض کردم که دارایی خود را در ریسک خریدوفروش ارز قرار ندهند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از تسنیم، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درخصوص فیشینگ(سرقت اطلاعات کاربران در فضای اینترنت) گفت: پرونده‌های زیادی در دادسرا درباره فیشینگ تشکیل شده، به‌گونه‌ای که تقریباً روزی 400 الی 500  پرونده در این زمینه تشکیل می‌شود.

وی افزود: روز گذشته با مدیران عامل بانک‌ها جلسه داشتم و تأکید کردم با سرعت بیشتری عملیات مربوط به رمز دوم پویا انجام شود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در صورتی که این عملیات راه‌اندازی شود بسیاری از مشکلات در این‌ زمینه حل می‌شود؛ البته این مشکلات به صفر نمی‌رسد، ولی تا حد زیادی حل و فصل می‌شود.

همتی در پاسخ به سؤالی درباره افزایش قیمت ارز، اظهار داشت: بازار ارز در کنترل است. من همیشه به مردم و کسانی که دلال‌بازی می‌کنند، گفته‌ام که توانایی بانک مرکزی را دست‌کم نگیرند، چرا‌که ما توانایی لازم را داریم که هر زمان که اراده کنیم در بازار حضور یابیم و به عرضه و تقاضا سامان دهیم. همیشه به مردم عزیز گفته‌ام که دارایی خود را در ریسک خریدوفروش ارز قرار ندهند. همانطور که می‌بینید در یک روز هزار تومان افزایش دارد و در روز دیگر هزار تومان کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی در بازار حضور محکم دارد؛ ذخایر ارزی هم موجود است. این موضوع ربطی هم به بحث تورم ندارد و در توان ملی ما تأثیر نمی‌گذارد. مشکلاتی که در یکی دو هفته اخیر به‌علت مسائل سیاسی و جوّ روانی در بازار ارز ایجاد شده بود، به‌زودی مرتفع می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بازار متشکل ارزی در مرحله آزمون قرار دارد، اظهار داشت: بسترهای تشکیل بازار متشکل ارزی فراهم شده است و این بازار امسال راه‌اندازی خواهد شد.

 

ارسال نظر