شناسه خبر : 47873

اختصاصی چابک آنلاین ؛

بانک جی پی مورگان برای ساخت مسکن های اجاره ای مقرون به صرفه چقدر هزینه کرد؟

بانک جی پی مورگان برای ساخت مسکن های اجاره ای مقرون به صرفه چقدر هزینه کرد؟

گروه مالی جی پی مورگان سال ۱۷۹۹ در شهر نیویورک  تاسیس شد و قدمت بیش از  ۲۰۰ ساله دارد.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، بانک و موسسه مالی جی پی مورگان با 1200 موسسه مرتبط در طول سال ها گرد هم آمده اند. 

مورگان چیس و شرکت (NYSE: JPM) یک شرکت خدمات مالی پیشرو بوده  که دارایی های آن تا پایان سال 2022 حدود 3.7 تریلیون دلار بوده و این بانک پیشرو در بانکداری سرمایه گذاری، خدمات مالی برای مصرف کنندگان و مشاغل کوچک، بانکداری تجاری، پردازش معاملات و مدیریت دارایی تحت برندهای J.P. Morgan و Chase است.

این شرکت به میلیون ها مشتری، عمدتاً در ایالات متحده و بسیاری از کشور های جهان خدمات ارائه می دهد.

بانک جی.پی.مورگان در سال 2022 درآمدی معادل 132.3 میلیارد دلار و سود خالص 37.7 میلیارد دلاری داشته و بازده سهام این شرکت 18 درصد بوده که منعکس کننده عملکرد زیربنایی قوی در تمامی مشاغل این گروه مالی است.

این بانک در 10 سال گذشته، بیش از 43 میلیارد دلار مالیات فدرال، ایالتی و محلی در ایالات متحده و تقریباً 19 میلیارد دلار مالیات در خارج از ایالات متحده پرداخت کرده است. 

همچنین، بیش از 10 میلیارد دلار به شرکت بیمه سپرده فدرال پرداخت کرده تا منابع لازم برای پوشش شکست در بخش بانکداری آمریکا را داشته باشد.

این بانک نزدیک به 225 شعبه در سراسر ایالت ها دارد و بیش از 290 هزار نفر در این بانک مشغول به فعالیت هستند که تا پایان سال2022، زنان 49 درصد از کل نیروی کار این  شرکت را تشکیل داده اند. 

JPMorgan Chase که یکی از 5 بانک بزرگ جهان است که اقدامات زیادی در راستای بانکداری مدرن و کمک به کسب و کارها انجام داده است. 

این بانک تنها در سال 2022،  به بیش از 160 هزار کسب و کار کوچک کمک کرده تا از طریق دسترسی به مشتریان و افزایش سرمایه رشد کنند و همچنین حدود 106 هزار ساعت مشاوره و پشتیبانی به مشاغل کوچک ارائه کرده تا در بهبود کسب و کار خود به پیشرفت های قابل  توجه برسند.

یکی دیگر از اقدامات جالب این بانک طرحی با عنوان مسکن اجاره ای مقرون به صرفه بود که از طریق برنامه حفظ مسکن مقرون به صرفه،  بودجه تقریباً 18 میلیارد دلاری وام را برای ایجاد انگیزه برای حفظ نزدیک به 170 هزار  واحد اجاره ای مسکن مقرون به صرفه در سراسر ایالات متحده تصویب کرد.

علاوه بر این، تقریباً 4 میلیارد دلار برای ساخت و ساز و بازسازی مسکن های اجاره ای مقرون به صرفه تأمین مالی شد.

این بانک از سالها قبل  در اوهایو بوده و در طول پنج سال گذشته، نزدیک به 9 میلیارد دلار اعتبار و سرمایه در اختیار آنها قرار داده‌است.

photo_2024-03-27_00-51-35

حمایت این بانک شامل 120 میلیارد دلار اعتبار و سرمایه در پنج سال گذشته برای مشتریان تجاری و صنعتی مانند انرژی، خرده‌فروشی و مشاغل در حوزه خودرو است.

بانک جی.پی مورگان  بیش از 4800 مشتری بزرگ و متوسط تنها در اوهایو دارد  که بیش از 70 درصد در مقایسه با سال 2019 افزایش یافته است. 

در طول پنج سال گذشته نزدیک به 20 میلیارد دلار اعتبار و سرمایه برای موسسات مالی مانند بانک های محلی، شرکت های بیمه ای و شرکت های اوراق بهادار فراهم کرده است.

مهمتر از همه، این بانک  19 بانک منطقه ای، متوسط و محلی اوهایو را حمایت کرده و به آنها کمک می کند تا به جوامع محلی خدمت کنند تا مانع از مهاجرت افراد از این ایالت شوند و در کنار آن اهداف خود را نیز محقق سازند.

بانک مورگان، چیس برای کمک به اوهایوایی‌ها در ایجاد ثروت و سلامت مالی، بیش از 4 میلیون حساب پس‌انداز، چک و کارت اعتباری فراهم کرده‌ که این مشتریان را قادر می‌سازد به منابعی مانند خدمات رایگان سلامت مالی و همچنین وام‌های رهنی و خودرو دسترسی پیدا کنند.

متوسط حقوق کارکنان این بانک در اوهایو، 96 هزار دلار بدون احتساب مزایا است و کمترین دستمزد پایه این بانک 41 هزار دلار  (به اضافه یک بسته مزایای سالانه جامع به ارزش نزدیک به 15 هزار دلار) است که در مقایسه با میانگین حقوق اوهایو که 35 هزار دلاراست عدد قابل توجهی است.

بانک جی.پی مورگان یکی از بانک هایی است که به صورت حرفه ای به حوزه هوش مصنوعی ورود کرده و درحال حاضر بیش از 300 مورد استفاده از هوش مصنوعی برای ریسک، جستجو، بازاریابی، تجربه مشتری و پیشگیری از کلاهبرداری در حال تولید دارد و هوش مصنوعی در سراسر سیستم های پردازش پرداخت و جابجایی پول این بانک در سراسر جهان اجرا می شود. 

هوش مصنوعی در حال حاضر ارزش قابل توجهی به این شرکت اضافه کرده است.

در چند سال گذشته، هوش مصنوعی به این بانک کمک کرده تا به طور قابل توجهی ریسک را در کسب و کار خرده‌فروشی خود کاهش دهد.

در حال حاضر بیش از هزار نفر درگیر مدیریت داده ها، بیش از 900 دانشمند داده (متخصصان هوش مصنوعی و یادگیری ماشین) که مدل های جدید ایجاد می کنند) و 600 مهندس ML (که کد را برای قرار دادن مدل ها در تولید می نویسند) دارد.

همچنین یک گروه تحقیقاتی 200 نفره با هوش مصنوعی  سخت‌ترین مشکلات و مرزهای جدید در امور مالی را بررسی می‌کنند. 

ناگفته نماند که این بانک بیش از 2 میلیارد دلار برای ساختن مراکز داده جدید مبتنی بر ابر داده هزینه کرده و در حال کار برای مدرن کردن بخش قابل توجهی از برنامه‌های کاربردی خود (و پایگاه‌های داده مرتبط با آنها) است تا در محیط‌های ابری عمومی و خصوصی اجرا شوند.

تا انتهای سال 2022،  تقریباً 38 درصد از برنامه های کاربردی این بانک به فضای ابری منتقل شده، به این معنی که بیش از 50درصد از مجموعه برنامه های  این بانک در محیط های مدرن اجرا می شود.

در حال حاضر، جیمی دیمون به‌ عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت ‌مدیره‌ جی ‌پی مورگان چیس فعالیت می‌ کند که از سال ۲۰۰۶ به آن سمت رسید و از آن تاریخ در این بانک فعالیت می کند.

 

ارسال نظر