شناسه خبر : 11707

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

نظام بانکی تعاریف مشخصی برای ارایه تسهیلات به داروخانه داران ندارد

نظام بانکی تعاریف مشخصی برای ارایه تسهیلات به داروخانه داران ندارد

رییس شورای عالی داروخانه داران ایران، ضمن بیان اینکه "یکی از مشکلات اصلی فعالان این صنف تامین نقدینگی است"، گفت: در حالیکه داروخانه‌ها در گروه پزشکی بیشترین حجم معاملات و گردش مالی را دارند، سیستم بانکی برای این صنف شخصی سازی نکرده است.

چابک آنلاین، رژین میدانی، مهدی زارعی در گفت و گو با چابک آنلاین بیان کرد: نظام بانکی تعاریف و قالب های مشخصی برای تسهیلات دهی به صنف داروخانه داران ندارد.

وی اضافه کرد: مشکل اساسی این است که در صنف ما یک فاکتور تجمیع شده وجود ندارد تا با بانک کار کنیم، بنابراین مجبور می شویم تقاضای فاکتور کنیم و به بانک ارایه کنیم.

زارعی،تصریح کرد: از دیگر مسائلی که با آن درگیر هستیم، گرفتن وام یا مشارکت در ساخت محل کار داروخانه ها است.

وی افزود: داروخانه به دلیل موقعیت تجاری، در مقایسه با سایر گروههای پزشکی ازجمله پزشکان تخصصی و عمومی، گران ترین واحد صنفی از نظر هزینه ساخت یا خرید واحد ملکی است؛ از این رو، دادن تسهیلات برای خرید این املاک نیز باید شخصی سازی باشد.

وی، تصدیق کرد: با این حال، در مقایسه با سایر گروه های پزشکی، دراین حوزه، به داروخانه ها کمترین رقم پرداختی را در نظر گرفته اند.

رییس شورای عالی داروخانه داران ایران گفت: سود تسهیلات بالا است و با حرفه ما همخوانی ندارد چرا که حاشیه سود دارو به شدت پایین بوده و همین مقدار هم شرکت های بیمه ای از ما می گیرند و پس از گذشت شش تا هشت ماه، بدون پرداخت هیچ سودی به ما باز می گردانند.

زارعی بیان کرد: انتظار می رود که سیستم بانکی متناسب با گردش مالی داروخانه ها، برای آن ها بسته هایی را تعریف کند تا دو طرف بتوانند از آن منتفع شوند.

ارسال نظر