شناسه خبر : 45517

۲.۲ میلیون نفر از صندوق بازنشستگی حقوق می‌گیرند

 ۲.۲ میلیون نفر از صندوق بازنشستگی حقوق می‌گیرند

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان این که حقوق ۲.۲ میلیون ذینفع صندوق پرداخت شده است،‌گفت: می‌توان بحران بازنشستگی را به فرصت تبدیل کرد، صندوق‌ها را باید در ریل حل مسائل استراتژیک قرار داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در همایش و نمایشگاه رونمایی از خدمات نوین و دستاوردهای ارزش‌آفرین صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: سال‌ها بازنشستگان در نقاط مختلف خدمت کردند و اکنون زمان خدمت به آن‌ها است و این موضوع حائز اهمیت است.

وی افزود: همواره دو سؤال در صندوق بازنشستگی مطرح است؛ آیا بحران بازنشستگی وجود دارد؟ و یا اینکه باید صندوق را به سمتی برد که تمام شود و یا با مجاهدت باید راه را باز کرد؟ مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: می‌توان صندوق‌ها را در ریل حل مسائل استراتژیک قرار داد و هرجا نیاز بوده علیرغم مشکلات، مجاهدانه اقداماتی صورت گرفته است. می‌توان بحران بازنشستگی را به فرصت تبدیل کرد فقط کافی است که باور داشته باشیم سالمندان و بازنشستگان فرصتی ارزشمند برای صندوق بازنشستگی کشوری هستند.

وی گفت: پرداخت حقوق به دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ذی‌نفع صندوق بازنشستگی کشوری، فرصتی برای این صندوق است که شرایط را برای دیجیتالی‌کردن داده‌ها و بهره‌مندی از دیتای موجود فراهم می‌آورد.

مسکنی به وجود ۶۳۲ هزار کارمند دولت اشاره کرد که تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری نیستند و افزود: با تحت پوشش درآوردن این گروه از کارمندان، می‌توان از درآمد حاصل از کسورات آن‌ها برای تأمین منابع مالی مورد نیاز صندوق بهره برد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت و نقش بهره‌وری و سود شرکت‌های تابعه، بیان داشت: امروز ۴۷ تفاهم‌نامه در راستای تبادل ظرفیت‌ها منعقد و در ماه‌های اخیر هم ۱۲۴ پروژه نوین و دستاورد ارزش‌آفرین نهایی شده که در این همایش از آن‌ها رونمایی شد.

ارسال نظر